Kalvi: alkoholireklaami on pigem palju

Heidi Ojamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Janek Kalvi.
Janek Kalvi. Foto: Peeter Langovits

Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liidu esindaja ja AS Liviko juhataja Janek Kalvi hinnangul on alkoholireklaami pigem palju ning alkoholist oleks asjakohane rääkida rohkem ausalt ja tervisekaitselisest aspektist.

Liviko on ühinenud Eesti alkoholitööstuste eneseregulatsiooni kokkuleppega mitte lasta tele-eetrisse reklaami ajal ja saadetes, mille tõenäoline sihtauditoorium on lapsed. Samuti algatasime oma sotsiaalse vastutuse poliitika raames 2012. aastal kõigi Eestis müüdavate omatoodete varustamise hoiatusmärkidega ning lisasime hoiatusmärgid nii omatoodete reklaamidele kui ka Liviko maaletoodavate alkohoolsete jookide reklaamidele, märkis Kalvi.

Liviko kutsub hoiatusmärke etikettidele ja reklaamidele lisades üles vastutustundlikule käitumisele. Lisatavaid hoiatusmärke on alati kolm: «Rasedad ei tohiks alkoholi tarbida!», «Kui jood, ära juhi!» ja «Lubatud vaid üle 18-aastastele!»  Liviko võtab kasutusele märgistuse, mille põhimõtted on välja töötanud Eurocare (European Alcohol Policy Alliance ehk Euroopa Alkoholipoliitika Ühendus).

«Alkoholist oleks asjakohane rääkida rohkem ausalt ja tervisekaitselisest aspektist nagu näiteks Riina Raudne Terve Eesti SAst seda tegi. Iseenesest ei maksa alkoholi demoniseerida, küll aga tasub murda müüte, mis lausa seadustes on koha sisse võtnud. Pean silmas seda, et siidrist ja õllest purju joomist ei peeta riiklikult seaduste ja maksude kujundamise tasemel ohuks.»

Iga tervisekaitsespetsialist ütleb, et alkoholi liigis ega valmistamisviisis ei ole vahet - kõigis alkoholides sisalduv etanool on see, mis purju teeb. «Kuna igast alkohoolsest joogist võib purju juua, ei ole kuidagi põhjendatud ühtede alkohoolsete jookide reklaami ja müügi lubamine seal, kus teiste suhtes kehtib piirang.»

Kalvi leidis, et tervisekaitsjatel ja teadlastel tuleks suuta alkoholi mõjude teavitustöö väga kitsale grupile inimestele -valitsuse ja riigikogu liikmetele, kes soodustavad õllejoomist ilma igasuguse teadusliku ega muu mõistliku põhjenduseta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles