Kiirabi «kuldkliendid» teevad kümneid väljakutseid aastas

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Kiirabis uuriti  väljakutseid ja selgus, et 2011. aastal kutsusid kuus inimest kiirabi välja kokku 321 korral.

«2011. aasta oli meil  34 kuldklienti ja kuus eriti kuldset klienti,» rääkis Tallinna Kiirabi arst Riina Räni haiglate vahelisel konverentsil «Õpitud abitus». Tema sõnul tuli kiirabibrigaadidel nende kuue n-ö «kuldkliendi» tõttu aastas teha 321 väljakutset ning neist 36 korral viidi inimene haiglasse.

Tüüpiline kiirabi «kuldklient» on üksik vanainimene, kes kurdab samade hädade üle ning soovib saada kindlat ravimit. Ka tuleb kiirabibrigaadidel käia püsikateetreid vahetamas ja loputamas.

Räni tõi näiteks, et üks inimene pöördus kiirabi poole 46 korda. Pöördujal on kõrge vererõhk, kroonilised valud ning ta on natukene dementne. Haiglasse viidi  ta kaheksal korral. «Ta on saanud 21 eri diagnoosi, aga ravi on olnud kogu aeg põhimõtteliselt üks,» tõdes Räni.

Teine staažikas klient pöördub kiirabi poole purjuspäi, kurdab kõhu- ja seljavalu, ka meenub talle, et on kunagi põdenud tuberkuloosi. Mingeid elupäästvaid ravimeid ei ole ta kiirabilt Räni sõnul saanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles