Tallinna ja Tartu kiirabid hakkavad testima elektroonilist kiirabikaarti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirabi.
Kiirabi. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tallinna ja Tartu kiirabibrigaadid hakkavad jaanipäevast testima Eesti-Šveitsi koostööprogrammi raames valminud Terviseameti tellitud elektroonilist kiirabikaarti. Selleks lisandub neis piirkondades kiirabibrigaadile veel üks ajutine töötaja, kelle ülesanne on proovida uut töövahendit erinevates kiirabisituatsioonides.

«Uuest töövahendist peaks saama kõige olulisemat kasu patsient, kuna elektrooniline kiirabikaart võimaldab võtta kasutusele ka patsiendi varasemad terviseandmed,» ütles Terviseameti peadirektori asetäitja Üllar Kaljumäe. «Eriti oluline on see aegkriitiliste andmete puhul, nagu näiteks tõsised allergiad, samuti pidevalt tarvitatavad ravimid, mis võivad mõjutada abi tulemuslikkust kiirabi etapil,» lisas Kaljumäe.

Kiirabi uus töövahend on abiks ka teistele tervishoiuteenuse osutajatele. Näiteks saab patsiendi perearst edaspidi kiiresti ülevaate, kui tema nimistusse kuuluv inimene on vajanud kiirabi, kuna kõik kiirabijuhtumid salvestatakse praktiliselt reaalajas elektroonilisse andmebaasi. Perearstil võimaldab kiire infovahetus planeerida koheselt omapoolseid tegevusi patsiendi aitamiseks.

Kiirabikaart on toetavaks abivahendiks kiirabibrigaadile, sest sellega seostatakse ravijuhised ja vajadusel tuletab arvuti edaspidi meelde sedagi, kui mõni oluline andmeväli dokumendis jääb täitmata. «Kui praegu koostab iga kiirabibrigaad sündmuskohal esmalt paberkandjal dokumendi, millel olevad andmed sisestatakse hiljem käsitsi elektroonilisse andmebaasi, siis lähitulevikus peaks paber asenduma koheselt koostatava elektroonilise kiirabikaardiga,» rääkis Kaljumäe. 

Uue töövahendi on välja töötanud osaühing Affecto koostöös kiirabispetsialistidega. Seni on kiirabibrigaadid  uut töövahendit testinud nii-öelda kabinetivaikuses, nüüd hakatakse seda testima konkreetsetes kiirabilistes situatsioonides. Testimise tulemuste põhjal hinnatakse, kas töövahendit on tarvis täiustada või saab alustada elektroonilise kiirabikaardi üleriigilise juurutamisega.

Uue töövahendi testimine ei mõjuta Terviseameti kinnitusel abivajajale osutatavat teenust, sest seda viib läbi brigaadi ajutine neljas meeskonnaliige, kes saab vajadusel abistada väljasõitvat brigaadi. Enne uue kaardi testimist küsitakse alati ka patsiendilt nõusolekut, kas ta lubab oma andmeid testimise eesmärgil kasutada. Esimesed vahekokkuvõtted testimisest tehakse juulis-augustis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles