Mida teha, kui und ei ole

Eger Ninn
Eger Ninn
:

Livescience vahendab California Ülikooli teadlase Daniel Kripke soovitusi ning nõkse, kuidas unetusest lahti saada:


- Ära võta unetablette.

- Ära mine voodisse enne, kui sa oled väsinud. Kui sul esineb magamisega probleeme, püüa voodisse minna hiljem ning üles ärgata veidi varem.

- Ärka igal hommikul samal ajal, isegi peale kehva unega ööd. Siis oled järgmisel õhtul magamamineku ajal unine.

- Kui sa ärkad keset ööd üles ning ei suuda enam magama jääda, tõuse voodist püsti ning mine sinna alles siis tagasi, kui sa jälle väsinud oled.

- Väldi voodis muretsemist, teleri vaatamist, õudusraamatute lugemist ning muude asjade tegemist peale magamise ning seksimise. Kui sa muretsed, vaatad telerit või loed raamatut, tee seda teises toas tooli peal istudes.

- Ära söö ega joo midagi kofeiini sisaldavat kuus tundi enne magama minekut.

- Väldi alkoholi. See on esiti küll rahustav, ent organismis lahtudes põhjustab siiski unetust.

- Veeda aega värskes õhus. Inimesed, kes puutuvad päevavalguse või ereda valgusega piisavalt kokku, magavad paremini.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnaduniunetusinsomnia
Samal teemal
apteeker ANNAB NÕU
Eesti Haigekassa
tõsiasjad tervishoius
TRAAGILINE PÄEV SÜNNITUSMAJAS
Reisiselli meelespea
Saada meile vihje!
Nägid midagi huvitavat? Saada meile kiri, video või pilt siit!
TEENETEMÄRGID MEEDIKUTELE
Viimased uudised
KASULIK TEAVE
Laste hammaste tervisAlkohol ja tervisUimastid ja nende mõjuNoorte vaimne tervisHIV
Nõuanded Kõik
Liikumine Kõik
HaigusedKõik
48h populaarsemad teemad
POSTIMEES.eeKõik
TarbijaKõik
NaineKõik
Top lood
Top kommentaarid
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisemate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE