Kampaania pani alkoholitarbimise üle mõtlema

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Tervise Arengu Instituudi kommunikatsiooniosakonna juhataja Helen Noormetsa sõnul selgus «Palju sina jood?» kampaania järelküsitlusest, et üle kolmandiku inimestest pani see mõtlema oma alkoholitarbimise harjumustele.


Üle poole küsitletutest ütles, et nad on viimastel kuudel sattunud perekonnas või tuttavate seas arutlema Eesti elanike alkoholitarbimise teemal.

«Hea uudis on see, et kampaania mõjus sihtrühmale, kellele see oli mõeldud. Uuringu järgi on kõige rohkem kampaaniat märganud, kodulehte külastanud ja kampaaniast rääkinud inimesed, kes joovad rohkem ja langevad vanusegruppi 20-29 aastat,» rääkis Helen Noormets.

Kampaania ajal tõsteti tema sõnul mitu korda üles teema, et selle sõnum justkui kutsuks vastupidiselt eesmärgile alkoholi tarbima. Kuid järelküsitlus näitas, et neid, kes pidasid kampaaniapilte alkoholipropagandaks, või arvasid, et kenad pildid tekitavad himu alkoholi järele, oli vaid 4 protsenti.

Enamik ehk 45 protsenti küsitletutest arvas, et kampaania visuaali mõte oli tõmmata tähelepanu asjaolule, et Eestis juuakse liiga palju ja alkoholi liigne tarbimine on meil probleem. 35 protsenti arvas, et tuleks tähelepanu pöörata enda alkoholitarbimisele - kas kogused ei ületa mõistlikku piiri.

Veebilehte alkoinfo.ee külastas korduvalt kõige enam 20- kuni 29-aastaseid, kes on küsitluse põhjal ühtlasi tüüpiliseks mitu korda kuus alkoholi tarbivaks vanusegrupiks. Teistest vanuserühmadest tarbivad veel statistiliselt sagedamini alkoholi 30- kuni 39-aastased.

Samas tõi Helen Noormets välja, et nendest kahest vanusegrupist tunnevad ise oma alkoholitarbimise vastu huvi pigem nooremad, kes on kasutanud alkoinfo veebilehel esitatud testreid ja kalkulaatoreid.

Kõikidest ennast veebilehel testinud vastajatest sai 15 protsenti teada, et tarvitab alkoholi arvatust rohkem.

Igapäevast alkoholitarbimist tunnistas vaid 1 protsent küsitlusele vastanutest, mitu korda nädalas tarbib enda sõnul alkoholi 5 protsenti, mitu korda kuus 31 protsenti ning vähem kui korra kuus 41 protsenti. Üldse ei tarbi alkoholi enda sõnul 21 protsenti vastanutest.

Samas meestest tarbib küsitluse järgi alkoholi mitu korda nädalas tervelt 9 protsenti.

Kampaania järelküsitluses osales 1000 Eesti elanikku vanuses 15-74.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles