Arstide liidu juht: kolleegi ei tohiks patsiendi juuresolekul kritiseerida

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolleegide kritiseerimine patsiendi kuuldes vähendab kaudselt terve süsteemi usaldusväärsust.
Kolleegide kritiseerimine patsiendi kuuldes vähendab kaudselt terve süsteemi usaldusväärsust. Foto: Panther Media / Scanpix

Tallinna Arstide Liidu juht Toomas Kariis manitses kolleege, et arstid peaksid hoiduma üksteise kritiseerimisest ja kolleegi suhtes kriitilisest hoiakust patsiendi juuresolekul.


Unustades, et nad vähendavad sellega kaudselt süsteemi usaldust, on oma kolleegide kritiseerimine patsiendi juuresolekul Kariisi sõnul üks probleemide rühm, millest kasvavad omakorda välja uued probleemid ja millele juhtis reedesel liidu koosolekult tähelepanu tervishoiuspetsialist Peeter Mardna, kirjutab ajaleht Meditsiiniuudised.

«Hea on meelde tuletada, et arst peab ikka olema arsti suhtes aupaklik ja kui tahetakse midagi kritiseerivat öelda, siis tuleb seda teises vormis, mitte nii, et sõnumiviija oleks patsient, kes on viimane inimene, kes oskab antud olukorras adekvaatselt reageerida,» rääkis Kariis.

Muidugi ei tähenda see tema sõnul, et kolleegi ei tohi üldse kritiseerida. Tohib ikka, kuid teises vormis ja korrektselt. «Tegelikult peaksid arstid palju ettevaatlikumad olema ning väga kokku hoidma,» selgitas tohter.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles