Tööstress põhjustab haigusi ja toob ettevõttele kahju

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti töötajate suurim stressiallikas on kliendid
Eesti töötajate suurim stressiallikas on kliendid Foto: SCANPIX

Reedel alanud Eesti esimese riikliku tööstressi vastase teavituskampaania raames avas tööinspektsioon internetiportaali

stressivastu.ee

ning lõi ettevõtete jaoks tarkvara, mis võimaldab hinnata kollektiivis esinevaid psühhosotsiaalseid riske.


Kuna tööstressi kujunemises on tööinspektsiooni teatel sageli põhjuseks ettevõtte sisekliima, on ettevõtjatel oluline mõista, et töötajate stress väljendub ka ettevõtete majandustulemustes.

Tööstressi kaardistav tarkvara valmis Euroopa sotsiaalfondi toel ning koostöös tööandjate keskliidu ja ametiühingute keskliiduga.

Kodulehelt www.stressivastu.ee alla laaditava Exceli faili abil on võimalik võrrelda oma ettevõtte tulemusi teiste ettevõtetega omaga. Psühhosotsiaalsete riskidega tegelemine on kohustuslik igale tööandjale.
 
Tänasel muutlikul ajal, mil tööpuudus on ühiskonnas märkimisväärselt suur, on seda olulisem pöörata tähelepanu nende töötajate olukorrale, kes võivad töökaotushirmus kannatada suure vaimse surve all.

Tööstressi üks tekkepõhjuseid on töökohal valitsev õhkkond, suhted kolleegide ja ülemustega ning üldised töötingimused. Tõestust on leidnud ka see, et tööstressil on omadus kanduda edasi inimeselt inimesele - teisisõnu stress, mis võib alguse saada ettevõtte juhtkonna tasandil, nakatab ka töötajaid.

Inimesele võib liigne stress põhjustada südamehaigusi, depressiooni, maohaavandeid, luu- ja lihaskonna vaevusi. Ettevõtte tulemustes on aga tööstressi tulemused majanduslikult mõõdetavad: vähene pühendumine, kõrge töövõimetuse tase, suur personalivoolavus, suurenev tööõnnetuste risk ja kvaliteediprobleemid, mis tingivad otseseid lisakulusid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles