Enamik Eesti inimesi usaldab tervisemurede korral oma perearsti

Marina Lohk
, Tarbija24 reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Diana Ingerainen Järveotsa perearstikeskuses patsiendil vererõhku mõõtmas.
Diana Ingerainen Järveotsa perearstikeskuses patsiendil vererõhku mõõtmas. Foto: Liis Treimann

Koostöös uuringufirmaga Emor läbi viidud uuring näitas, et 89 protsenti Eesti elanikkonnast usaldab terviseküsimuste lahendamisel oma perearsti ja pereõde.

Veebruari alguses alustas haigekassa koostöös perearstide seltsiga teavituskampaaniat, mis selgitas perearstiabi võimalusi ja rolli tervishoiusüsteemis.

Vastvalminud uuring näitas, et iga neljas elanik tajus kampaania tulemusena muutust ning kasvas ka teadlikkus perearsti nõuandeliinist 1220.

Ligi veerand elanikkonnast on nõuandeliini kasutanud ja 46 protsenti on 1220 liinist kuulnud ja kinnitasid, et vajadusel pöörduksid sinna nõuannete saamiseks. Kampaania tulemusena on elanikkonnas ka suurem veendumus, et terviseküsimuste lahendus algab perearstist ja –õest ning 72 protsenti elanikkonnast on veendumusel, et perearst on pädev diagnoosima enamikke haigusi.

Kampaania tulemusel kasvas oluliselt perearsti nõuandeliinile 1220 helistanute hulk, küündides kuni 1000 kõneni päevas. Haigekassa juhatuse esimehe Tanel Rossi sõnul loodi nõuandeliin selleks, et inimestel oleks võimalik saada abi ka peraarsti tööaja välisel ajal. Lähitulevikus on tema sõnul plaanis perearsti nõuandeliini teenust edasi arendada ning muuta perearstide ja –õdede pakutavad teenused seeläbi veelgi kättesaadavamaks.

Haigekassa kampaania tutvustas kahe kuu vältel perearsti ja pereõe rolli tervishoiusüsteemis. Patsiendikeskne arstiabi eeldab erinevate osapoolte tihedat koostööd, et iga patsient saaks õigel ajal vajalikku abi. Perearst diagnoosib ja ravib enamikke haigusi ning suunab vajadusel patsiendi eriarstile. Perearsti roll on unikaalne, sest oma nimistu patsientide terviselugu ja haiguste riske tunneb kõige paremini just tema.

«Haigekassa üheks oluliseks strateegiliseks eesmärgiks lähiaastatel on perearsti ja -õe rolli tervishoiusüsteemis veelgi tugevdada, seda nii otstarbeka rahastamise kui ka elanikkonna teadlikkuse tõstmise kaudu. Lõppenud kampaania aitas inimestele teadvustada esmatasandi arstiabi olulisust.»

Perearst dr Diana Ingeraineni sõnul on hetkel inimeste jaoks pisut keeruline mõista, milliselt tervishoiu tasandilt missugust abi saab, seega on teavitustöö väga vajalik.

«Kõige suurem ootus selgitavale kampaaniale oli, et patsiendi jaoks tekiks suurem selgus, kuhu oma tervisemurega pöörduda. Tervisest tulenev esmane ülevaatus ja analüüs peaksid algama pereõest ja perearstist ning loodame kampaaniaga anda selge sõnumi, et esmatasandi tervishoiust alustamine on ka patsiendi huvides. Praegu on sõnumid, kust ja millist abi saab, kohati segased,» kirjeldas dr Diana Ingerainen selgitustöö eesmärke.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles