Maris Jesse piiraks lastele suunatud magusa-rasvase müügikampaaniaid

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Tervise Arengu Instituudi (TAI) peadirektori Maris Jesse hinnangul aitaks tervisele kahjulike toiduainete tarbimist magusamaksu kehtestamise asemel vähendada hoopis lastele suunatud reklaamide ning müügikampaaniate piiramine.
 

Jesse sõnul kannavad mujal maailmas viimase aasta jooksul kehtestatud magusamaksud majanduskriisi templit. «Otsused on sündinud sellest, et eelarve eest vastutavad asutused mõtlevad eelarve täitmise peale ja terviseinimesed loodavad kõrge suhkrusisaldusega toidu hinna kallinemisest sellise kauba vähemale tarbimisele,» selgitas ta.

«Eestis on aga toiduhinnad juba käibemaksu ja Tallinna müügimaksu tõttu kõrgemaks läinud, inimeste sissetulekud aga vähenenud ning seega ka üldine ostuvõime,» lisas Jesse.

Jätkusuutlikumalt aitaks tema sõnul Eesti inimeste tasakaalustatud ja tervislikule toitumisele kaasa esmajärjekorras hoopis lastele suunatud reklaamide ning kõrge suhkru- ja rasvasisaldusega toiduainetega seotud tarbimismängude ja kampaaniate piiramine.

«Mõistlik oleks ka puu- ja köögivilja käibemaksu vähendamine, aitamaks inimestele neid taskukohasemaks teha,» arvas Jesse.

TAI juhi hinnangul on oluline, et laste õigete toitumisharjumuste kujundamine algaks juba varakult, et nad ise teaksid teha õigemaid valikuid. «Seda toetavad ka koolide ja lasteaedade toitlustajatele kehtestatud nõuded ning piirangud koolipuhvetitele, mis kõik peavad silmas laste tervist ja heaolu.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles