Uuring: Twitteri-sõltuvusel on teaduslik seletus

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Twitteri sõltuvus võib olla seotud sellega, et kasutajad tunnevad end olulisemana kui teistes keskkondades surfates.
Twitteri sõltuvus võib olla seotud sellega, et kasutajad tunnevad end olulisemana kui teistes keskkondades surfates. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Hiljutine uuring toob välja, kuidas Twitteri-sõltuvus on seotud aju ehitusega, suurendades emotsionaalse erutuse, isikliku tähtsuse tunde ja mälu näitajaid.

114 vabatahtliku osalusel Suurbritannias läbi korraldatud sotsiaalmeediauuring vaatles Twitteri kasutajate ajutegevust sellel ajal, kui nad oma telefonidel, tahvel-l ja sülearvutitel keskkonnas toimetasid, vahendab Guardian.

Püsikontsentratsiooni topograafia nime kandva uurimistehnika abil võrdles turuuuringutega tegelev Neuro Insight kasutajate ajutegevust Twitteri kasutamise ajal ja tavapärase veebibrausimise seisundis.

Selle tulemusena leiti Twitteri kasutajatel ebatavaliselt kõrgemad näitajad kolme vaadeldava muutuja – emotsionaalse erutuse, isikliku tähtsuse tunde ja mälu osas.

Inimestel, kes kirjutasid säutse või otsisid teiste omi, oli emotsionaalne erutus tavapärasest 75 protsenti suurem. Isegi nendel, kes passiivselt säutse lugesid, oli see 64 protsenti.

Isikliku tähtsuse tunde protsent oli Twitteri kasutajatel 51 protsenti tavapärasest internetikasutajast kõrgem. Sellest andisid märku muutused aju osas, mida nimetatakse Brodmanni alaks ja mis peegeldab tugevaid emotsioone.

Kõrged näitajad neil kahel alal mõjutavad otseselt ka mälu. See ei tähenda otseselt seda, et Twitteri kasutamine on meie mälusse tugevamini sööbinud, kui teised kogemused, kuid sellega seotud asjad jääb meie pikaajalisse mälusse kauemaks.

Uuringu läbiviijad ütlevad, et Twitteri kasutajatel on mälu kodeerimise näitaja 56 protsenti kõrgem kui tavalise veebilehe kasutajal.

University College London neuroteadlane Niall Moore on uuringu tulemuste osas skeptiline, tema sõnul ei ole tegemist tõsiseltvõetavate teaduslike järeldustega ja need tulemused võivad olla liialdatud.

Uuringu läbiviijate sõnul on turundajate jaoks asjaolu, et Twitteri kaudu saadud info jääb meie mällu pikemaks ajaks, pigem hea uudis, õigustades kulutusi, mida selles kanalis turundamise peale tehakse.

Lisaks võivad nendest uuringutulemustest kasu lõigata veel terve rida teisigi Twitteri kasutajaid. Juba praegu kasutab päris märkimisväärne hulk õpetajaid seda kanalit oma õpilastega suhtlemisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles