Viis kuulmispuudega last ootab annetajate abi

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eurosendid
Eurosendid Foto: Aivar Aotäht / Sakala

Kuni aprilli lõpuni saavad kõik küpsisesõbrad juba teistkordselt panustada kuulmispuudega laste abistamisse - küpsisetootja Selga annetab igalt müüdud küpsisepakilt ühe sendi viiele lapsele kuulmisimplantaadi kõneprotsessori soetamiseks.

Tänavu ootavad heade inimeste tuge 9-aastane Aleksander, 9-aastane Helena, 8-aastane Kirke, 14-aastane Markus ja 10-aastane Raimond. Nad kõik vajavad seadme eluea lõppemise tõttu uut sisekõrva implantaadi kõneprotsessorit, sest kui kuulmisimplantaadi peasisene osa opereeritakse põhimõtteliselt kogu eluks, siis väline osa – protsessor – vajab iga seitsme aasta tagant väljavahetamist.

«Sisekõrva implantaat on üks imepärane, kuid samas keerukas ja kallis abivahend lastele, kes ei kuule. Nii nagu paljud meie kaasaegsed nutikad elektroonilised seadmed, arenevad ja kuluvad ka sisekõrva implantaatide kõneprotsessorid kiiresti ning vajavad selleks, et nad tõesti meile hästi töötavateks abivahenditeks oleksid, iga teatud aja tagant väljavahetamist,» selgitab heategevuskampaanias osaleva Kirke ema Aune.

Lisaks teevad nende seadmete tootjad pidevalt tööd, et arendada välja uusi ja järjest paremat kuulmist võimaldavaid kõneprotsessoreid, mis on väiksemad, seisavad paremini kõrva taga ning on varustatud spetsiaalsete kileümbristega, millega lapsed saavad kuulda ka ujudes.

«Kõik see on kuulmispuudega laste kvaliteetsemaks eluks hästi oluline ning selleks, et meie lapsed saaksid oma igapäevases elus, lasteaias, koolis ja suhtlemisel oma sõpradega, neid arendustegevuse tulemusi ka kasutada ja uued sisekõrva implantaadi kõneprotsessorid saada, on see kampaania lisaks riigi toetusele suurepärane võimalus,» lisab Kirke ema.

Ühe seesuguse seadme hind on 10 000 eurot, millest 90% katab sotsiaalkindlustus, 10% aga tuleb laste peredel ise kanda. Kaks kuud kestva kampaania käigus loodetaksegi kokku koguda ülalnimetatud laste omaosaluse summa.

Selga esindaja, NP Foods Eesti OÜ müügijuhi Anrijs Vazdikise sõnul on nad viimase kolme aasta jooksul aidanud 41 kuulmispuudega last üle Baltikumi, sealhulgas viit Eesti last möödunud aasta kevadise Selga kampaaniaga.

Tegemist on juba kolmanda Lastefondi ja Selga ühise heategevuskampaaniaga: möödunud aastal samal ajal koguti samuti raha kuulmispuudega laste toetuseks ning eelmise aasta sügisel vastsündinute hingamist toetava aparaadi soetamiseks TÜ Kliinikumi lastekliiniku neonatoloogia osakonnale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles