Terav sotsiaalreklaam läheb eestlastele hinge

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaader klipist.
Kaader klipist. Foto: Kuvatõmmis

Kinoteater ärgitab oma esimese sotsiaalreklaamiklipiga järele mõtlema alkoholitarbimisharjumuste ja alkoholi rolli üle Eestis. Klipid on sündinud koostöös kampaaniaga «Joome poole vähem», millest populaarseimat on paari päeva jooksul üle 50 000 korra vaadatud.

Alkoholitarbimise probleem on midagi, millega rohkem või vähem teadlikult puutub kokku ilmselt valdav osa eestimaalastest, hea õnne korral lehest statistikat lugedes, aga enamasti siiski lähemat-kaugemat tutvusringkonda jälgides, vahendab Kinoteater.

Kui parafraseerida ühte USA senaatorit, siis alkoholism on meie kõigi ühine perekonnasaladus. Praegu, mil peetakse paastu ja teisalt muretsetakse alkoholiaktsiisi tõstmise üle, on hea moment võtta hetk ja mõelda alkoholi rollist meie elus – sünnist surmani, erinevate tähtpäevade juures – ning sellega seonduvast sotsiaalsest survest.

«Kui tegime depressioonist rääkivaid teatrilavastusi «Varesele valu...» ja  «Harakale haigus...», tekkis vahepeal mõte kõlistada kellukest iga kord, kui keegi ütles, et ta isa või ema on alkohoolik. Üsna pea mõistsime, et peame sellest ideest loobuma, kuna kelluke oleks kujundlikult öeldes jäänudki helisema, nii läbiv oli see joon kõikides lugudes,» nendib reklaami üks stsenarist Paavo Piik. «Viimasel ajal tundub üha enam, et meie suhtlemiskultuur on liikunud olukorrast, kus alkohol on sotsiaalne libesti, olukorda, kus alkoholist on saanud sotsiaalne kohustus,» kommenteerib teine stsenarist Henrik Kalmet kultuurilise ja sotsiaalse surve olukorda, kus tänu kommetele ja traditsioonidele pole alkoholijoomine enam paljudele valikuvabadus.

Kokku on Kinoteatri käe alt sündinud kaks alkoholiproblemaatikaga tegelevat reklaamklippi. Teema olulisust eestlaste jaoks näitab, et esimesena avalikustatud klipp, «Onu Alko valvab sind. Sünnist surmani», on vaid mõne päevaga kogunud juba üle 53 000 vaataja.

Vaata videot.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles