Miks osta ilutooteid apteegist?

, proviisor, Eesti apteekide ühenduse juhatuse liige
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Apotheka

Lisaks sellele, et apteegist saab osta ravimeid, küsida apteekrilt nõu tervist puudutavatele probleemidele ja valida vitamiine, on apteek tegelikult ka kõige kindlam koht ilutoodete ja kosmeetika ostmiseks.

Suuremal osal naistest on üsna sarnased ilurutiinid – hommik algab ja õhtu lõpeb näonaha puhastamise ja kreemitamisega. Ent kuidas olla kindel, et tooted, mida oma nahale määrime, meile tegelikult ka head teevad?

Apteegist kosmeetika- ja ilutooteid ostes saab kindel olla toodete kvaliteedis ja selles, et nad sobivad just konkreetse nahatüübiga. Need on nahahooldustooted, mis töötatakse välja koostöös arstide, allergoloogide teadlaste ja teiste spetsialistidega. „Apteegikosmeetika väärtus ja erinevus võrreldes tavakosmeetikaga seisneb peamiselt lähteainetes ja tootmises. Toorained on kõrge puhtusastme ja kindla kvaliteediga, põhjalikult uuritud ja kontrollitud. Värvaineid ja lõhnaaineid reeglina ei kasutata, et ka kõige tundlikumal nahal saaks nahahooldustooteid kasutada,“ selgitas Apotheka proviisor Kristiina Sepp.

Ent esmalt peaks apteegikülastaja siiski teadma, millised tooted just tema nahale kõige paremini sobivad.  Apotheka suuremates Tartu ja Tallinna apteekides on võimalik teha nahadiagnostika test, mille abil selgitatakse välja nahatüüp ja vastavalt sellele leitakse konkreetsele nahale sobivad tooted.

Üllatavad tulemused

Uudse nahadiagnostika abil saab määrata naha puhtust, niiskustaset, rasueritust ja pigmentatsiooni ehk melaniini sisaldust nahas.  

“Kliendid on väga tihti üllatunud, sest nad ei tea oma nahatüüpi ega pole kursis oma tegeliku seisundiga, mistõttu kasutatakse nahahoolduseks valesid tooteid, mis omakorda kurnab väga nahka ja halvendab selle olukorda. Apteeker aitab välja selgitada naha olukorra ja seejärel soovitab saadud tulemuste põhjal sobivaimat toodet,” tutvustas proviisor uut apteegiteenust.

Põhiline eelis apteegist ilutoote ostmisel ongi see, et enam ei pea ilu pimesi ostma, mõistlikum on soetada oma naha olukorrale vastavad tooted – see aga hoiab raha kokku ja säästab nahka valede nahahooldustoodetega katsetamisest.

Kreemid, geelid, seerumid leiab kohe sealtsamast, sest enamikes apteekides on saadaval ka hooldus- ja dekoratiivkosmeetika maailmanimega apteegisarjadelt. Näiteks Apothekast leiab klient Eesti suurima valiku apteegikosmeetikat sellistelt kaubamärkidelt nagu Vichy, Babor, Avene, Bioderma, A-Derma, Frezyderm, Babe, Novexpert, Sesderma jt. Lisaks on võimalik osta ka auhinnatud Itaalia dermasarja BioNike, mis pakub ka dekoratiivkosmeetikat.

See sari sobib eriti hästi just tundliku nahaga inimestele, sest BioNike ei kasuta oma toodetes teraviljaderivaate, millega on välistatud läbi naha gluteenijääkide imendumine organismi. Seega, gluteenitalumatud võivad BioNike tooteid rahumeeli kasutada, kartmata reaktsioone, mis võivad tekkida gluteeni sisaldavaid tooteid kasutades.

Testid üha populaarsemad

Huvitava tootena tõi proviisor Kristiina Sepp välja ka termaalvee, mida kutsutakse naha iluveeks. See on erakordselt mineraaliderikas, 100% looduslik puhas vesi, mida saadakse otse allikast. „Termaalvett kasutatakse näo värskendamiseks, turgutamiseks, palavuse leevendamiseks, hommikul tursete leevendamiseks või niisutamiseks. Termaalvett tuleks piserdada otse näole ja lasta mõjuda mõne minuti. Seda võib kanda ka meigi peale,“ rääkis Kristiina Sepp, kelle sõnul sobib termaalvesi suurepäraselt ka kergema päikesepõletuse leevendamiseks.

Lisaks iludiagnostikale pakutakse Apothekas erinevaid naha- ja kehakoostise uuringuid, millega määratakse organismi bioloogilist vanust, vee sisaldust organismis ning keha üldfüüsilist vormi. Samuti saab mõõta veresuhkru, hemoglobiini ja kolesterooli taset ning hinnata jalgade tervislikku seisundit.

Kristiina Sepa sõnul on erinevad testid kevadel üha populaarsemaks muutunud ning klientidele meeldib, et ühe korraga saab iseenda kohta nii palju vajalikku infot.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles