TAI ei mõista SAPTKi nõudmist seksuaaltervise kampaania lõpetada (7)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TAI meediasuhete juht Maris Jakobson kampaania lõpetamiseks põhjust ei näe.
TAI meediasuhete juht Maris Jakobson kampaania lõpetamiseks põhjust ei näe. Foto: Tooma Huik

Tervise arengu instituut (TAI) ei mõista Sihtasutuse Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks (SAPTK) nõudmist lõpetada seksuaaltervise kampaania «Kumm on seks», mille üksikutel plakatitel on kujutatud ka samasoolist paari.

«Meie kampaania on suunatud kõigile seksuaalsuhteid omavatele noortele turvalise seksuaalkäitumise propageerimiseks. Täpsemalt on sihtrühmaks noored vanuses 18-25,» selgitas TAI avalike suhete juht Maris Jakobson BNSile.

«Geid ja biseksuaalsed inimesed on meie seas alati olemas olnud. Kas me peaksime ühe osa meie ühiskonnast ja nende tervise tähelepanuta jätma, kuna nende olemasolu ei sobi kõigile?» küsis Jakobson. «TAI kohus on kõiki teavitada, olenemata inimeste orientatsioonist või maailmavaatest. Me ei tee vahet traditsioonilise perekonna austajatel ja geikogukonna liikmetel ning terviseinfo peab olema kättesaadav võrdselt kõigile,» toonitas Jakobson. «Oleme kindlad, et see on kõigi huvides, et meie inimesed oleksid terved, teadlikud tervist varitsevatest riskidest ega ohustaks ka oma lähedaste-partnerite tervist.»

«Arvame ka seda, et seksuaaltervise ja -käitumisega seotud teemad ei peaks kelleski tekitama soovi kedagi halvustada või vihata,» sõnas Jakobson. «Uuringud on näidanud, et seksuaalvähemuste häbimärgistamine ja diskrimineerimine on nende tervisprobleemide oluliseks põhjuseks, seetõttu tuleks neist teemadest rääkida ilma süüdistamata ja sildistamata. Sallivam ja kaasinimest austav ühiskond on igas mõttes tervem,» lisas ta.

«Me ei saa mööda minna faktist, et Eesti Euroopa Liidu riikide seas jätkuvalt esikohal HIV-levimuse ja uute HIV-nakatunute osakaalu poolest elanikkonnas. Eelmisel aastal nakatunutest seitse protsenti sai nakkuse homoseksuaalsel teel,» märkis Jakobson.

Välimeedia hõlmab Jakobsoni kinnitusel kolme erineva kujundusega plakateid, millest kahel on kujutatud heteropaari ning ühel samasoolist paari. Plakateid on bussipeatustes ja reklaamtulpadel üle Eesti kokku 173 ning neist vaid kümnel on näha samasoolist paari, neist seitse plakatit on Tallinnas ja kolm Tartus. Lisaks välimeediale toimub teavitus ka erinevates veebikanalites ning kinodes. Videoklippides näeb vaid heteropaare.  

SAPTK nõuab, et TAI tänavakampaania «Kumm on seks» tuleb lõpetada. SAPTKi esindajate hinnangul on TAI kampaania eesmärk turvaseksi propageerimise kõrval homoseksuaalsusest positiivse kuvandi loomine ning seeläbi eelkõige noorte ja laste hoiakute suunamine SAPTKi arvates moraalselt väära seksuaalkäitumise heakskiitmiseks.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles