Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Pirtsakas vitamiin, mis võib aidata külmetushaiguse vastu

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
15. veebruar 2017 09:58
Astelpajus on palju C-vitamiini. | FOTO: Mykola Lunov / Panther Media / Scanpix

C-vitamiini vajatakse organismi immuunsüsteemi tugevdamiseks, naha ja igemete toetamiseks ning raua imendumiseks, kuid selle vitamiiniga toimetamiseks on vaja teadmisi.

Mitmekesise toidulauaga inimesel ei ole vaja C-vitamiini juurde võtta, kuid teatud juhtudel seda siiski soovitatakse, kirjutab Apotheka apteeker Kerli Valge portaalis Terviseuudised. Näiteks vajavad tavalisest rohkem C-vitamiini suitsetajad, soolehaigusega inimesed ja lapseootel naised.

Parim aeg C-vitamiinivarude täiendamiseks on suvi, kui nii metsas kui ka aias leidub ohtralt erinevaid marju. Eriti C-vitamiinirohked on mustsõstrad, kibuvitsamarjad ja astelpaju, kuid seda leidub rohkelt ka näiteks kiivis, värskes kartulis, tomatis, virsikus, paprikas, tsitruselistes, maasikates, spinatis ja brokolis.

Kui on soov keeta köögivilja ja tagada, et vitamiinikadu oleks väike, siis tasuks meeles pidada paari soovitust: keeda võimalikult värskeid köögivilju, keeda neid lühiajaliselt ja vähese veega. Kui on võimalik, siis kasutada ära ka köögiviljade keeduvesi.

Kui marju ja köögivilju on plaanis pikaajaliselt säilitada, siis on parim viis selleks külmutamine.  Seega pole tarvis ka karta, et C-vitamiinirohkete marjade külmkapis säilitamisel pole mõtet. C-vitamiini sisaldus võib neis küll väheneda, kuid oma kasutegurit nad siiski ei kaota.

Külmetuse korral võib C-vitamiinist samuti kasu olla, kui seda tarbida kohe, kui tekkib tunne, et haigus hakkab kallale kippuma. Kui looduslike, C-vitamiini sisaldavaid toite võib üledoosi saamist kartmata piiramatult süüa, siis apteegist ostetud C-vitamiini manustamisel tasuks konsulteerida apteekriga, et selgitada välja sobiv annus.

C-vitamiini puuduse tunnused

  • igemete veritsemine
  • väga kerge sinikate
  • verevalumite tekkimine kehal
  • liigesvalud ja lihaste nõrgenemine
SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL
Tagasi üles