Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Seitse põhjust, miks süüa banaani

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Banaanil on palju kasulikke omadusi. | FOTO: PantherMedia / Scanpix / Marko Beric

Banaanil on üllatavalt palju kasulikke omadusi: sellega saab hoida eemale või leevendada tervisehädasid ning see hõlbustab näiteks ka suitsetamisest loobumist.

Banaan sisaldab palju energiat ja kuulub seetõttu ka professionaalsete sportlaste menüüsse, kirjutab Terviseuudised. Seda ei ole mitte ainult kerge seedida, vaid sisaldab ka üheksat toitainet.

Mille jaoks banaan hea on?

  • Banaan on hea näiteks haavandi valu jaoks. Need ei ärrita ega kahjustada soolestikku või maohaavandeid, sest on pehme tekstuuriga.
  • Kuna rauasisaldus on neis üsna kõrge, võivad nad stimuleerida hemoglobiini sisaldust veres aneemiaga patsientidel. Selleks tuleb tarbida kaks banaani iga päev.
  • Rasedatele sobivad banaanid kõrge foolhappe sisalduse tõttu. See aine on oluline lootele, aidates moodustada uusi rakke ning vältida väärarenguid. See teadmine põhineb uuringutel, et küps banaan sisaldab 85-100 kilokalorit. Süües kaks värsket banaani regulaarselt iga päev, saab rase 58 mikrogrammi foolhapet. Samuti sobib banaan hommikuse iivelduse leevendamiseks.
  • Banaan vähendab stressi taset. Banaanid sisaldavad kaaliumi. See mineraal aitab normaliseerida südame tööd, saadab hapnikku ajju ja reguleerib niiskuse tasakaalu organismis. Kui kogeme stressi, kiireneb ainevahetus oluliselt ja väheneb kaaliumi tase organismis. Banaanis sisaldub vitamiini B6 aitab ka rahustada närvisüsteemi.
  • Süües banaane iga päev, väheneb risk surra insulti 40 protsendi võrra. See järeldus põhineb uurimistööst, mis avaldati arstide ajakirjas New England Journal of Medicine.
  • Aitab suitsetajal ületada nikotiinisõltuvust. Vitamiinide B6 ja B12 olemasolu banaanis aitab neutraliseerida nikotiini mõju keha. Ka passiivne suitsetaja saab banaani söömisest abi, et suurendada vastupidavust sigaretisuitsu mõjule.
  • Banaani on soovitanud ka USA toidu- ja ravimiamet, et ennetada kõrge vererõhu teket.

Loe banaani kasulikkuse kohta pikemalt Terviseuudistest.

Tagasi üles