Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Põleta trenni tehes 22 protsenti enam rasva

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Noormees näitab, kuidas kaalulanguse tõttu on püksid suureks jäänud. | FOTO: Andriy Popov

Isegi kui naised rassivad jõusaalis meestest vähem, võivad nad põletada rohkem rasva. Saladus peitub õigel ajal tehtud söögipausis.

Niipea, kui päike välja tuleb, hüppavad paljud meist jooksutossudesse või üle jõusaali läve. Kuidagi on ju päästerõngas vaja vöökohalt maha raputada, kirjutab Daily Mail.

Kuid treenimises on meeste ja naise vahel erinevus: kui mehed põletasid rohkem rasvu, kui nad treenisid enne sööki, siis naiste puhul toimis vastupidine. Süües vastavalt soole enne või pärast trenni, võime kaotada 22 protsenti enam rasva.

BBC saates «Usalda mind, ma olen arst» tehti katse 30 vabatahtlikuga (13 meest ja 17 naist), kes tavaliselt erilised trennilõvid polnud. Nelja nädala jooksul osalesid nad kolm korda nädalas intensiivsetes treeningutes nagu Zumba või spinning.  Enne ja pärast trenni anti kõigile juua, mõnele kalorivaba ja teistele süsivesikutega jooki.  Katse alguses ja lõpus kontrolliti, kui palju rasvu katsealused põletasid, kaaluti neid ja mõõdeti vööümbermõõtu, veresuhkrut ja vererasvu. Katset juhtinud doktor Collins avastas, et naised põletasid meestest rohkem rasvu. Lisaks põletasid need, kes jõid enne trenni süsivesikutega jooki, 22 protsenti rohkem rasvu.

Mehed põletasid üldkokkuvõttes vähem rasvu. Kuid need mehed, kes jõid pärast trenni süsivesikujooki, põletasid 8 protsenti enam. Naiste keha põletas rasvu veel kolm tundi pärast treeningut. Nii et kui tahta protsessi maksimaalselt ära kasutada, ei tohiks süüa vähemalt 90 minutit pärast trenni.

Seega näitas katse, et mehed peaksid rasvapõletuseks sööma pärast trenni, naised enne.

Tagasi üles