Lugeja küsib: mida teha, kui hambaarst on teinud praaki?

Eva-Lotta Kivi
, Teemaveebide toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

«Käisin varem oma kodukohas (väike Eesti linn) hambaarsti juures. Hiljaaegu külastasin aga Tallinnas olevat hambaarsti ja selgus, et eelmine arst ei olnud teinud parimat tööd – kõik varem pandud plommid tuli lahti puurida ja uuesti panna,» alustas lugeja oma mure kirjeldamist. 

«Kui ma lähen teise hambaarsti juurde ja selgub, et eelmine on teinud oma tööd kehvasti, siis kuhu ma oma kaebusega pöörduma peaksin? Kas hambaarsti tööl on mingisugune garantii,» küsis lugeja.

Vastab Terviseameti avalike suhete juht Iiris Saluri: 

Esmalt soovitaksime sellisel juhul võtta patsiendil teise hambaarsti käest kirjalik arvamus.

Hambaravi osas kehtib garantii eelkõige materjalidele, mida teenuse osutamise käigus on kasutatud. Mis puudutab hambaraviteenust, siis selles osas on teenuseosutajate praktika erinev – mõni annab garantii oma tööle, teine ütleb, et töö on tellija materjalist, st sõltub ka hammastest. Igal juhul on garantii patsiendi jaoks olemas siis, kui arst on seda selgelt väljendanud.

Kui patsient ei ole rahul eelmise hambaarsti poolt tehtud tööga, siis ta võib esmalt pöörduda kaebusega selle teenuseosutaja poole, kelle tööga ta rahul ei ole. Kui halvale tööle on viidanud teine arst, siis tuleb kasuks teise arsti kirjalik arvamus.

Kui teenuseosutajaga ei jõuta patsienti rahuldava kokkuleppeni, siis võib avaldusega pöörduda tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjoni poole aadressil Sotsiaalministeerium, Gonsiori 29 Tallinn, e-post info@sm.ee, võimalusel tuleks kaasa panna teise arsti kirjalik arvamus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles