Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Juba nädal regulaarset ibuprofeeni tarvitamist tõstab südameinfarkti riski

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
FOTO: www.pexels.com

Enne valuvaigisti võtmist kaalu hoolega, kas sul ikka on seda vaja. Nende liigsel tarvitamisel võivad olla nimelt tõsised tagajärjed.

Rahvusvaheline teadlaste tiim tegi oma uuringu käigus selgeks, et isegi lühiaegne mittestereoidsete põletikuvastaste valuvaigistite tarbimine suurendab oluliselt südameinfarkti riski, vahendab The Guardian. Risk infarktiks on lausa 20-50 protsenti suurem.

Uuringu ühe autori Michèle Bally sõnul, kes töötab Montreali ülikooli haigla uurimiskeskuses, suureneb risk juba pärast nädalast valuvaigistite tarbimist. Annused peavad selleks olema aga keskmisest suuremad.

Ka paljud eelnevad uuringud on teinud kindlaks, et ibuprofeenil ja teistel valuvaigistitel on suure annuse puhul suurenenud risk südameprobleemide tekkeks. Seda, millise aja jooksul võib ohumärke näha ja millised valuvaigistite tüübid enim riski suurendavad, ei ole varem aga kindlaks tehtud.

Stephen Evansi sõnul, kes on farmakoepidemioloogia professor Londoni hügieeni ja troopilise meditsiini koolis, on tegu kvaliteetse uuringuga, kuid tema sõnul ei ole sellest hoolimata suuremaks paanikaks põhjust. «Risk ei ole väga suur ja puudutab see vaid neid, kellel on juba varasem eeldus südameinfarktiks,» selgitas ta.

Uuring ilmus ajakirjas British Medical Journal.

Tagasi üles