Lastekaitse liit ja karskusliit soovivad alkoholireklaami keeldu

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Akoholireklaam Tallinna südalinnas.
Akoholireklaam Tallinna südalinnas. Foto: Peeter Langovits

Kahe liidu ühisvalduses öeldakse, et alkoholireklaami keelustamine, samuti alkoholimüügi kitsendamine on olulise mõjuga samm laste ja noorte riskikäitumise ning alkoholi tarbimise piiramiseks.


«Laste kasvatamismallid tulevad kodust, aga suhtumine lastesse tuleb laiemalt riigi kaudu. Riigi hool ja vastutus ei saa kõikuda ega olla laste ja noorte elukeskkonna kujundajana ebakindel. Peame jätkuvalt edendama
tervisekäitumist ja kaitsma peresid alkoholi laostava mõju eest,» seisab pöördumises.

«Alkoholi reklaamimisel on otsene seos alaealiste alkoholi tarvitamise suurenemisega,» ütles karskusliidu esimees Lauri Beekmann. Reklaami keelustamine on omamoodi märgiks, mille kaudu valitsus näitab, kui tõsiselt alaealistega seotud alkoholiprobleemi võetakse.

«Eesti televaatajate jaoks on kõige vaadatavamad ikka oma kohalikud kanalid. Muidu oleksid alkoholitootjad oma reklaami ju juba ammu mujale suunamas,» lisas ta.

MTÜ Lastekaitse Liit ja Eesti Karskusliit AVE taunivad ka Õllesummeri kampaaniat, mis kutsub äsja täisealiseks saanud noori üles tähistama oma sünnipäeva Õllesummeril ja pakub neile selleks tasuta sissepääsu.

«Kuvand Õllesummeri taustal pereüritusest või kultuuriüritusest on eksitav ja nihestab meie väärtusi ühiskonnas. Eelkõige saavad siin eeskuju näidata korraldajad ja lapsevanemad, sest alkohol ja lapsed ei sobi kuidagi kokku.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles