Apotheka juhataja: oleme ravimite vastuvõtmise reegleid karmistanud

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apotheka nõudis selle koguse ravimite tagastamisel kliendilt täpse nimekirja koostamist.
Apotheka nõudis selle koguse ravimite tagastamisel kliendilt täpse nimekirja koostamist. Foto: Peeter Langovits

Apotheka juhataja Kardi Tammepuu nimetas juhtumi Viru Keskuse apteegis, kus klienidl jäid ravimid tagastamata, küll kahetsusväärseks ja lubas apteekrite käitumist uurida, kuid kinnitas, et ravimite tagasi võtmise reegleid on seal tõesti karmistatud.


«Täidame seadust, mis kohustab meid vanu ravimeid tagasi võtma. Samas oleme praktikast tulenevalt sellega seotud sisereegleid karmistanud. Nimelt on meil arvukalt juhtumeid, kus inimesed tagastavad meile muid kaupu, mitte üksnes ravimeid,» selgitas Tammepuu.

Ta lisas, et alatihti tagastatakse apteeki kaupu, mis on teenindajatele eluohtlikud. Tüüpnäide sellest on katkine kraadiklaas kilekotis.

Tammemäe sõnul nõutakse Viru keskuses kotitäie ravimite toomisel tõepoolest nimekirja koostamist, sest sinna toodavate ühikute hulk on tavaliselt suur. Samas kui klient toob ühe ühiku kohapeal äratuntavat ravimit, siis seda ei nõuta.

«Meie sisekord näeb ette protseduuri, kus apteeker peab kõiki ohutusnorme silmas pidades tagastatavate ravimite seisundi kindlaks tegema. Tuleb ette ka seda, et kliendid on kärsitud, mistõttu palume selles osas mõistvat suhtumist,» lausus apteegi juhtaja.

Tarbija24 küsis ka, kuidas toimib asi Südameapteegi ketis. Annelinna Prismas asuvast apteegist öeldi, et inimene võib tuua vananenud ravimid kilekotiga ja need apteekrile lihtsalt üle anda, kõik ülejäänud toimingud teeb apteek.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles