Ravimireklaame loetakse endiselt liiga kiiresti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ravimireklaam teleris.
Ravimireklaam teleris. Foto: Toomas Huik

Ravimiamet koostas esimesel poolaastal 19 ettekirjutust ravimireklaami nõuete rikkumise kohta, millest 12 tehti ravimireklaami aruande esitamata jätmise, seitse aga sisulise rikkumise tõttu.

Seitsmest sisulisest rikkumisest kahel korral seisnes eksimus telereklaami lõpus esitatava hoiatusteksti liiga kiires esitamises. «Ravimiseadus näeb ette, et kohustuslik hoiatustekst esitatakse mõistliku aja jooksul ja loetakse samal ette tavalise kõne kiirusega, kuid selgele nõudele vaatamata esineb reklaame, mis seda eiravad,» sõnas Ravimiameti õigusnõunik Kaili Lellep.

Kahel korral rikuti retseptiravimi reklaami avalikustamise keeldu üldsusele, kui veebis reklaamiti osutatava iluteenuse vahendusel botuliintoksiini täitesüste. Lellep selgitas, et lisaks teenuse enda reklaamimisele liigitub pakutavas teenuses retseptiravimi nime kasutamine samuti ravimireklaamiks, kuna pakutava teenuse eesmärgiks on muu hulgas suurendada ka ravimi müüki, millega iluteenust osutatakse. «Retseptiravimi nime kasutamine üldsusele suunatud pakkumises on keelatud,» lisas Lellep.

Kolmel korral oli ettekirjutusega ravimireklaami keelustamise põhjuseks teabe esitamine reklaamis viisil,  mis laiendab ravimi omaduste kokkuvõttes heaks kiidetud näidustusi. Lisaks oli nendest üks retseptiravimi reklaam kaudselt suunatud üldsusele ning teise rikkumise puhul ei olnud üldsusele arusaadav, et avalikustatud teave on esitatud ravimi reklaamina.

Ravimiamet ei ole otsuseid reklaamirikkumisi puudutavates väärteoasjades teinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles