Tanel Ross: sisutühi saatekiri pole patsiendi huvides

, summer reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tanel Ross
Tanel Ross Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eesti Haigekassa juhatuse esimees Tanel Rossi arvates ei ole sisutühjade saatekirjade vormistamine patsiendi huvides ning võib kaasa tuua ebasoovitavaid tagajärgi, kuna tehakse tarbetuid korduvaid uuringuid ning pikeneb aeg diagnoosi ja ravini, vahendab arstidele ja apteekritele suunatud portaal Med24.

Eesti Perearstide Selts otsustas, et alates 1. septembrist ei väljasta perearstid saatekirju patsiendi nõudmisel, kui see ei ole meditsiiniliselt põhjendatud. Kuidas haigekassa suhtub ravikvaliteedi seisukohast antud otsusesse?

Saatekiri on perearsti poolt eriarstile edastatav dokument, kus on kajastatud patsiendi kaebused ja perearsti diagnoosihüpotees, seni tehtud uuringud ning muu oluline patsiendi terviseseisundit puudutav info. Sisukas saatekiri aitab eriarsti patsiendi haiguse diagnoosimisel ja asjakohase ravi määramisel.

Sisutühjade saatekirjade vormistamine ei saa seega olla patsientide huvides ning võib pigem kaasa tuua ebasoovitavaid tagajärgi – tehakse tarbetuid korduvaid uuringud, pikeneb aeg diagnoosi ja ravini.

Peame esmatasandi kvaliteetse arstiabi rolli suurendamist väga oluliseks ning oleme omalt poolt perearstide töö veelgi tõhusamaks muutmiseks rahastamas e-konsultatsiooni teenust, mis võimaldab perearstidel terviseinfosüsteemi vahendusel konsulteerida erialaspetsialistidega ning määrata oma patsiendile asjakohane ravi. Lisaks ravikvaliteedi parandamisele hoiab see võimalus ühtlasi kokku patsiendi aega.

Uute e-teenuste rakendamine ja saatekirjade sisulise kvaliteedi parandamine aitab lühendada eriarstiabi ootejärjekordi, arvestada senisest enam iga konkreetse patsiendi terviseseisundit ja tagada, et eriarstiabi vastuvõtule jõuavad need inimesed, kes seda tõesti vajavad. Samuti võimaldab see tuvastada kiiremat vastuvõttu vajavad juhtumid. Seega on perearsti põhjalik eeltöö ja saatekirjade sisukus alati eelkõige patsiendi huvides.

Mida peaks tegema patsient, kes leiab, et tal ikkagi on vaja eriarsti juurde pääseda, kuid perearst selleks vajadust ei näe?

Perearstilt tasuks kindlasti uurida põhjuseid, miks ta ei pea vajalikuks patsiendi eriarstile suunamist. Arstieetika kohustab arsti kasutama kõiki patsiendile vajalikke abistamismeetodeid, seepärast ei ole tõenäoline, et perearst jätaks vastava näidustuse olemasolul patsiendi eriarstile suunamata.

Kui aga patsient ja perearst jäävad siiski eriarvamusele, on patsiendil sotsiaalministri määruse kohaselt õigus teisesele arvamusele sama eriala arsti poolt. Samuti julgustame meie kindlustatuid küsimuste või kaebuste korral pöörduma haigekassa poole, tegeleme iga meile edastatud juhtumiga põhjalikult.

Loe täispikkuses intervjuud siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles