Hoolimata jätkuvatest digiretsepti süsteemi probleemidest koostatakse praegu kõikidest retseptidest digitaalselt pooled.
Kõikidest retseptidest pooled koostatakse digitaalselt
«Kevadel ilmnenud jõudlusprobleemide tõttu soovitasime arstidel esimese valikuna kirjutada digiretsepti süsteemi ülekoormuse vähendamiseks välja paberretsepte, et tegeleda ise samal ajal süsteemi parendamisega,» ütles BNS-ile sotsiaalministeeriumi e-tervise osakonna juhataja Pille Kink
Süsteemi parandustööde käigus on optimeeritud arstide koostatavat «HL7» formaadis retsepti koostamise sõnumit ning testimisel on veel täiendavalt teostatud «SAP PI» komponendi optimeerimine. Lisaks on välja lülitatud teatud tehnilised logimised.
«Edasised optimeerimise tegevused sõltuvad augusti alguses tehtavate jõudlustestide tulemustest. Lootuste kohaselt saavutatakse sügisel süsteemi töökindlus,» märkis Kink.
Digiretsept hakaks kehtima alates 1. jaanuarist. Kuni 28. veebruarini kehtis üleminekuperiood, mille kestel tohtis arst ühele ja samale patsiendile kirjutada kas digi- või paberretsepti.
Digiretsepti kohaldamisel aga ilmnesid süsteemis vead ning üleminekuperioodi pikendas ministeerium kuni sügiseni.
Digiretsepti eest vastutab sotsiaalministeerium ning selle valmimist koordineerib Eesti Haigekassa, retseptisüsteemi töötas välja AS Microlink Eesti ja retseptikeskust hooldab AS Helmes.