Sisuturundus

Ilma trennita rannavormi ei saavuta

FOTO: Apotheka

Kevad on see aeg, kus loodetakse rannahooajaks vormi saada ning alustatakse trenni ja dieediga. Püsiva tulemuse saavutamiseks ning selleks, et lisaks salenemisele paraneks ka üldtervislik seisund, on eelkõige mõistlik vaadata üle oma igapäevane menüü ja regulaarselt liikuda. Sealt edasi juba tulevad appi tulemust kiirendavad preparaadid, mille valikul nõustab apteeker.

Spordisaalis alusta rahulikult

Esimese asjana spordisaali tormates tuleb oma sportlik vorm üle vaadata. Alustada tuleb rahulikult, kindlasti ei tohi rabelema hakata ja kõige intensiivsemaid treeninguid valida. Isegi siis, kui inimene on aastaid treeninud, on pärast paarinädalast puhkust tunda, kuidas keha reageerib treeningule teisiti. Hea on enne intensiivse trenniga alustamist üle vaadata ka organismi üldfüüsiline seisund ja olulised tervisenäitajad. Apotheka apteekides saad lasta määrata kehakoostist, lisaks on võimalik mõõta veresuhkru, hemoglobiini ja kolesterooli taset ning hinnata jalgade tervislikku seisundit.

Samas ei tasu uskuda hirmujutte, et kiire alustamisega kaasnevad alati vigastused. Juhtumid, kus keegi murrab spordiklubis luid, nikastab või nihestab end, on pigem erandid. Tähtis on hoida positiivset emotsiooni. Kui inimene tunneb, et enne andis treening energiat, nüüd aga hoopis väsitab, kaob kiiresti ka tahe. Nii hakatakse otsima vabandusi, miks mitte enam trenni minna. Parim ettekääne on ajapuudus.

Pane paika eesmärk, miks trenni teed

Teiseks tuleb mõelda, mis on trenni tulles eesmärgiks. Enamik soovib tervisesporti teha ja selleks puhuks võiks märksõnaks olla mitmekülgsus. Tihtipeale ütlevad inimesed, et neile meeldib vaid BODYPUMP, tahetakse teha vaid aeroobset trenni või käia üksnes rattatreeningus. Tehes vaid lihasvastupidavuse treeninguid, on oht, et lihased muutuvad ülijäigaks, samuti jääb ainuüksi aeroobsete treeningute tegemisel lihasjõudu vajaka. Kõige nutikam ongi end mitmekülgselt treenida.

Kiirema tulemuse tagavad toitumise ülevaatamine ja abistavad preparaadid

Arusaam, et üksnes treeninguga saab vormi on aga suur müüt. Treening on oluline, aga suure osa edust tagab siiski tasakaalustatud toitumine. Kõige tähtsam on oskus mõelda, et sportimine ja tervislik toitumine on eluviis, mis on meie kehale vajalik, eriti istuva töö ja vähese liikumise juures.

Kiirema tulemuse nimel tasuks abi küsida ka apteegist, kus proviisor saab soovitada just sinule sobivat saleduspreparaati. Tooted on erineva koostise ja mehhanismidega, kuid ka erinevate eesmärkidega:  

Rasvapõletuseks sobivad hästi erinevad teesegud, mis soodustavad seedimist ja rasvapõletust. Täiskõhutunne tekib aga kiudainete tarbimisel, mis lisaks aitavad alandada ka kolesterooli- ja suhkrutaset. Jääkainete väljutamiseks on sobivad õunaäädika kapslid, mis toimivad naturaalse rasvumist ärahoidva vahendina ja soodustavad vee väljutamist organismist. Vetikapreparaadid on vitamiinide ja mineraalainete allikad, milles sisalduv fenüülalaniin aitab hoida ka söögiisu kontrolli all.

Apteegis leidub põnevat ka neile, keda huvitab kaalulangetamise asemel teha läbi üks kevadine paastukuur, mille käigus vabaneb keha sinna kogunenud mürkidest ja jääkainetest ning mis annab puhkust seedetraktile ja tugevdab immuunsussüsteemi. Sellele aitavad kaasa näiteks toidulisandid või puhastustilgad, mis koosnevad looduslikest ravimtaimede ekstraktidest.

Seedimise korrashoidmiseks sobivad erinevad taimeteed, mis sisaldavad tavaliselt võilillejuuri, sennat, paakspuukoort, köömneid, arooniamarju ja muid naturaalseid koostisosi. Lisaks korrastavad seedimist probiootilised tooted, mis sisaldavad piimhappebaktereid ning taastavad soolte normaalse mikrofloora.

Apotheka proviisor Kristiina Sepp rõhutab, et apteeker on inimene, kellelt võib julgelt nõu küsida, kuna ta oskab soovitada vastavalt konkreetsele vajadusele õige toote või kõige efektiivsemalt mõjuva toodete kombinatsiooni.

Tagasi üles