Toidumärgistus, mis võib tarbijaid väga lihtsalt eksiteele viia

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijad pööravad järjest enam tähelepanu toidumärgistusele.
Tarbijad pööravad järjest enam tähelepanu toidumärgistusele. Foto: ROBYN BECK/AFP

Järjest enam leiab kaupluste riiulitelt toiduaineid, mille koostisainete märgistuses seisab ka sõna «looduslik», mille sisu osas tegelikult puudub universaalne kokkulepe.

Märgistust «looduslik» võib tänapäeval leida praktiliselt kõigilt võimalikelt toiduainetelt – alates tomatitest kuni tööstustlikult toodetud singi ja kaljani välja –, kuigi tegelikult ei ole selgelt määratletud, millele see toidumärgistus täpselt viitab, vahendab NBC News.

«See sõna mõjub sulle turvaliselt ja tekitab tunde, et mingil põhjusel on see toiduaine parem, kui teised,» kirjeldab San Diegos Ameerika Ühendriikides elav toidublogija Jane Maynard, kes on aga ise väga mures nende toiduainete sisalduse pärast, mis sellist märgistust kannavad.

NBC News andmetel on looduslike koostisainete sisaldus oluline 62 protsendile tarbijatest, kes usuvad, et kui pakendil on mõne koostisosa puhul märgitud, et tegemist on loodusliku päritoluga, siis ei sisaldu selles toiduaines ei toidulisandeid, pestitsiide ega geneetiliselt muundatud organisme (GMO). Samas aga puudub selle «loodusliku» märgituse jaoks universaalne standard.

Ka toovad Consumer Reportsi toimetajad välja, et nende poolt läbi viidud laboriuuringud kinnitavad, et Del Monte väidetavalt looduslikku päritolu toiduained sisaldavad tegelikult säilitusaineid, mis on toodetud tööstuslikest kemikaalidest. Ka sisaldab väidetavalt looduslik Wessoni taimeõli GMO-sid.

«See on ka põhjus, miks me oleme seisukohal, et «looduslik» on toidumärgistuses tohutult eksitav, sest see paneb inimesi uskuma, et see toit on reaalselt looduslik, kuigi tegelikult see ei pruugi seda olla,» nendib Consumer Reportsi uurija Urvashi Rangan.

Nii on Ameerika tarbijaportaal Consumer Reports esitanud Ühendriikide toidu- ja ravimiametile taotlusel, et see kas täpsustaks, mida tähendab tähistus «looduslik» toiduainete märgistuses või keelaks üldse selle sõna kasutamise ära.

Vaata lähemalt ka juuresolevast videost.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles