Sisuturundus

Kuidas võidelda higihaisu vastu?

FOTO: Pexels

Ebameeldivalt higihaisu järele lõhnav kolleeg, koostööpartner, sõber või lähedane inimene – see on teema, millele pole just kõige mugavam tähelepanu juhtida. Ent kuidas liigset higistamist vähendada ja olla kindel, et me ise kaaskolleegidele ebamugavust ei põhjusta? Nõu annab Apotheka apteeker Kerli Valge.

Kuigi higi eritamine on täiesti normaalne kehareaktsioon, mis suureneb näiteks sportides, rasket tööd tehes, palaviku korral või stressiolukorras, ei taha keegi ebameeldivalt lõhnata. 

Liigne higistamine on probleemiks paljudele – kolm protsenti inimestest kannatab pideva ja ligi veerand aeg-ajalt esineva tugeva higistamise käes. Higistamist esineb tavaliselt kätel, jalgadel ja kaenla all, harvem näol. Liighigistamine on eriti suureks probleemiks just teismeliste ja noorte seas.

Stress mõjutab

Kui inimene higistab rahulikus olekus ja jahedas, on tegemist liighigistamisega, mis võib mõjutada negatiivselt tema elukvaliteeti. See võib olla organismi eripära ja seotud pigem emotsionaalse pingega, aga anda samas märku mõnest tõsisemast haigusest. Rahulikus olekus märkimisväärselt suurenenud higistamise korral tuleks kindlasti pöörduda arsti poole, samuti siis, kui tuntakse muutusi kehalõhnas (ammoniaagi- või puuviljalõhn).

Lisaks füüsilisele aktiivsusele, ebaõigele riietusele ning toatemperatuurile soodustab higistamist ka stress, teravamaitselised toidud, alkohol, kofeiin, mõned ravimid ja hormonaalsed muutused aga ka mitmed haigused. Kindlasti on higistamise vähendamiseks kasu alkoholi tarbimise ja vürtsikate toitude söömise vähendamisest või nendest üldse loobumisest.  Liighigistamise vastu leiab vahendeid mõistagi suurematest poodidestki, kuid inimesed on järjest enam hakanud nõu küsima apteekritelt, kus müügil rohkem allergiavabu tooteid.

Tõhusamat abi saab higistamise korral kindlasti antiperspirantidest, mis reguleerivad higinäärmete toimimist ja pärsivad higi teket.

Tugevamaid antiperspirante saab ära tunda kõrgema alumiiniumkloriidi protsendi järgi, mis jääb enamasti 10–20% vahele. Samas ei soovitata siiski koheselt valida kõige kangemat toodet, vaid alustada keskmise tugevusega antiperspirandiga ja vajadusel ajapikku see tugevama vastu välja vahetada.

Antiperspirant kantakse puhtale ja tervele nahale ööseks. Oluline on mõista, et toodet ei tohi kanda nahale vahetult pärast raseerimist, sest nii tekitatakse ebameeldivaid nahaärritusi.

Antiperspirandi toime püsib ka pärast hommikust dušši ning soovi korral võib kasutada meelepärase lõhnaga deodoranti. Hiljem piisab, kui kasutada antiperspiranti 1–2 korda nädalas.

Põnevamatest deodorantidest võiks välja tuua Inhibitif karvakasvu pidurdavad deodorandid, mis sisaldavad kõrgekontsentratsioonilist mitmete toimeainete kombinatsiooni, aidates võidelda ebameeldiva lõhnaga, ent samas vähendab ka karvade eemaldamise vajaduse sagedust kaenlaalustelt.

Higistavad jalad

Väga suureks probleemiks on paljude jaoks ka higistavad jalad. Eriti problemaatiline on see just teismelistele.

Probleemi leevendamiseks soovitatakse kanda naturaalsest materjalist sokke ja neid võimalikult tihti vahetada. Müügil on ka jalgade higistamist leevendavaid ning higilõhnaga võitlevaid aerosoole ja kreeme. Näiteks on populaarne Lavilin jaladeodorantkreem, mis kõrvaldab kuni 15 päevaks ebameeldiva higilõhna, hävitades higilõhna põhjustavaid baktereid, seejuures ei blokeeri poore ega pidurda organismi normaalset funktsiooni – higistamist. Teine jalgadele mõeldud põnevam toode on Allpresan pedicare vahtkreem salvei ja tammekooreekstraktiga, mis vähendab higistamist ja tugevdab naha kaitsebarjääri. Kiidetud on ka CCS jaladeodoranti, ja Ciccarelli jaladeodorante.

Lisaks on higistamisprobleemiga hädas olevatele inimestele abiks ka Dermix Absolute Dry salvrätikud, mis aitavad vähendada higistamist kaenla all, kätel ja jalgadel kuni seitsmeks päevaks.

Pealekantavate vahendite kõrval küsitakse apteegist järjest enam ka higistamist vähendavaid kapsleid. Salveil põhinevad kapslid Nosweat mõjuvad seespidiselt ja reguleerivad higieritust kogu organismis, mitte ainult kehapinnal. Need sobivad seega eelkõige suurema higistamise korral, samuti näiteks klimakteeriumiga kaasneva, ülekaalust tingitud ning käte ja jalgade higistamise korral.

    Loe ka neid

    Tagasi üles