Sisuturundus

Apteeker: retseptiravimi tellimine e-apteegist on järjest populaarsem

FOTO: Pexels

Üle nelja aasta tegutsenud Eesti esimeses ja seni ainukeses ravimite kaugmüügiõigust omavas Apotheka e-apteegis on käsimüügiravimite, vitamiinide ja ilutoodete kõrval oluliselt kasvanud ka retseptiravimite müük. Iga kuu ostetakse sealt üle 1000 retseptiravimi, igal aastal suureneb müüdud retseptide arv vähemalt 30%.

E-apteegi apteeker Julia Lipartova, mis on selle põhjus, et inimesed järjest rohkem ka retseptiravimi ostmisel e-apteeki pöörduvad?

Arvan, et põhjusi on mitmeid. Esiteks inimesed teevadki aasta-aastalt enam oma ostud internetis. Samuti on e-apteegi tuntus aastatega suurenenud, need, kes on meilt kord tellinud, tulevad tagasi ja tellivad taas. Konkreetselt retseptiravimite ostmisel hinnatakse kõrgelt personaalset nõustamist. Inimesed soovivad segamatult süvenedes tooteid uurida ja lisaküsimusi esitada ning apteekriga koos sobivam toimeainepõhine ravim valida. E-apteekrilt on mugavam küsida ka ravimite koostoimete kohta, sest apteegisabas seistes ei pruugi alati kõik arsti poolt määratud ravimite keerulised nimetused meelde tulla, kodus saab need aga rahulikult järele vaadata. 

Retseptiravimeid vajavad eeskätt vanemaealised. Kas ka nemad on e-apteegi võimalused üles leidnud?

Tõepoolest on eakamate seas palju neid, kes igapäevaselt arvutit ei kasuta ja seetõttu on neil meie teenuseni raskem jõuda. Samas on meid üles leidnud paljud eakad kroonilist haigust põdevad inimesed, kes saavad mugavalt, ilma kodust lahkumata, põhjalikku nõustamist ja vajaminevaid ravimeid.

Õnneks laieneb ka vanemate inimeste seas igapäevase arvuti kasutamise oskus ja vajadus, seega usun siiralt, et õige pea ei ole tehnika enam probleemiks. Seni aga julgustan kõiki lapsi ja lapselapsi vanemate jalavaeva vähendama – retseptiravimeid on võimalik osta ka teisele isikule. Selleks tuleb e-apteegis sisestada nii enda kui ka selle inimese isikukood, kellele ravimit ostetakse.

Kuidas üldse retseptiravimi tellimine käib?

Retseptiravimi ostmiseks tuleb ID-kaardi, Mobiil-ID või internetipanga kaudu sisse logida e-apteegi online-keskkonda. Seejärel kuvatakse kõik kehtivad retseptid. Eelnevalt saab nende olemasolu kontrollida lehekülgedelt www.eesti.ee ja www.digilugu.ee. Retseptiravimi ostmisel nõustab apteeker patsienti reaalajas ravimi ohutu ja õige kasutamise ning säilitamise kohta. Toimeainepõhise retsepti korral kuvatakse kõik välja kirjutatud toimeainele vastavad ravimid ning apteekriga nõu pidades saab patsient valida just talle sobiva ravimi.

E-apteek on tegutsenud üle nelja saata. On teil selle ajaga välja kujunenud omad regulaarsed külastajad?

Jah, e-apteegil on oma lojaalne külastajaskond. Nii mõnigi inimene tuli esmalt ostma mõnd diskreetset toodet, näiteks meestele erektsiooni soodustamiseks või säilitamiseks mõeldud tooteid, rasestumisvastaseid vahendeid, täiskasvanutele mõeldud mähkmeid, jalgade ja küünte hooldusvahendeid või kasvõi higistamisvastaseid tooteid. Aga kuna tellimine on mugav ja lihtne, otsustasid nad hiljem ka muud tervisetooted meilt osta. Samuti retseptiravimid. Hinnatakse ka võimalust ost sooritada inimese jaoks sobivamal ajal, e-apteek on alati avatud. Apteekriga saab küll suhelda E–R 9–20 ja L,P 10–20.

Ravimi tellimisel on sageli oluline ka aeg. Kuidas e-apteegist ravimid tellijani toimetatakse ning kaua see aega võib võtta?

Seaduse kohaselt on tellimuste kohale toimetamise aeg kuni kolm tööpäeva, aga me püüame siiski kõik ostud kiiremini kohale viia. Tallinnas saame kättetoimetamist pakkuda juba samal päeval. Paki saab tellida nii lähimasse apteeki, postkontorisse või pakiautomaati tasuta, kulleriga koju toimetamine maksab 1,5 eurot. 

    Populaarne

    Tagasi üles