Mida teha, kui tunned end peale jooksmist jõuetuna?

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Tired couple in the park

FOTO: Wavebreakmedia ltd / PantherMedia / Wavebreakmedia ltd

Jooksmine on mõnus ja intensiivne treening, mis peaks teoreetiliselt energiat andma, sest kehale meeldib liikuda. Kui peale jooksu kimbutab väsimus, on abi korralikust toidust, külmast veest ja kohvist. 

Lõpetasid eduka treeningu, kuid tunned end nüüd surmväsinuna. Portaal Runtastic annab kuus nippi, millega energia tagasi saada.

Anna kehale kütust

Söö 30–60 minutit enne treeningut süsivesikuid. Lõppude lõpuks ei saa keha end peale trenni hästi tunda, kui pole energiat, mida kulutada. Seega, haara banaan või võileib ning kindlasti joo enne jooksma minekut klaas vett. See aitab vedelikupuudust vältida.

Kuula keha

Kas sul hakkas pistma, tunned end uimasena või jalad on nõrgad? Kuula, mida keha sulle ütleb ja kui vajad trenni jooksul pausi, siis ka võta see või aeglusta tempot. Sel moel ei ole sa peale jooksmist täiesti läbi.

Tangi uuesti

Peale trenni on hea süüa tervislikke süsivesikuid ja valke, et kehale energiat anda ning lihaste taastumist toetada.

Kofeiini jõud

Kofeiin ei ole hea vaid enne jooksma minemist, vaid annab jõudu ka peale trenni. Uuringud on näidanud, et kofeiin vähendab lihaste valulikkust ja võib vähendada jõuetust peale trenni.

Võta külm dušš

Pole midagi paremat kui mõnus dušš peale jooksmist. Kuid kas oled mõelnud vee külmaks keeramisele? Uuringud on näidanud, et külma veega karastamine suurendab paranemisvõimet ja vähendab lihaste valulikkust. Lisaks stimuleerib külm verevoolu, mis paneb ka sügavamalt hingama. Selle tulemusel tunned end rohkem ärkvel.

Alati on võimalik veel trenni teha

Lühike joogatund, venitamine või massažirull aitavad sul end jälle hästi tunda. Selle asemel, et diivanil pikali visata aitab kerge liigutamine keha maha jahutada.

Populaarne

Tagasi üles