Hommikune söömine tagab treeningus rohkema süsivesikute põletamise

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Jalgrattaga sõites põletasid mehed rohkem süsivesikuid, kui olid eelnevalt söönud hommikust.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Mäletad, kui ema ütles, et hommikusöök on päeva tähtsaim eine? Teadlased arvasid sama ja võtsid uurida, kuidas hommikune einestamine või sellest loobumine mõjutab keha metabolismi paar tundi hiljem treeningu ajal ja selle järgselt.

Ajakirjas American Journal of Physiology: Endocrinology and Metabolism ilmunud uuringus võeti vaatluse alla, kuidas hommikuse eine söömine mõjutab keha treeningu ajal, kõrvutades seda hommikuse paastumise mõjuga, kirjutab Medical News Today.

Uuringurühmas osalenud meesterahvastel paluti süüa hommikueineks piimaga keedetud putru ja kahe tunni möödudes läksid nad tunniks ajaks sõitma jalgrattaga. Pärast mõõdeti nende veresuhkru ja lihasglükogeeni taset. Tulemused viitavad, et söömine enne treeningut aitab kehal põletada rohkem süsivesikuid füüsilise aktiivsuse ajal kui siis, mil keha pole eelnevalt toiduga turgutatud.

Tegu on esimese uuringuga, mis võttis ka vaatluse alla, kuidas toidukord enne trenni avaldab mõju meie keha reageeringule järgnevatele einetele. Selgus, et hommikusöögi tarbimine kiirendas seedimist, toitainete imendumist ja keha ainevahetust, mis tagab süsivesikute põletamise järgnevatelgi toidukordadel.

Tagasi üles