Viis toitu, mis alandavad vererõhku

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Keeda hommikul kaerahelbeputru ja puista peale marju, banaanitükke, tumedat šokolaadi!

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Kõrge vererõhk võib põhjustada veresoontele kahjustusi ja viia lõpuks tõsiste terviseprobleemideni, sealhulgas insult ja infarkt. Osad toidud võivad aga kahju südame-veresoonkonnale ennetada, vähendada ja isegi ümber pöörata, vahendab MSN News.

Kaerahelbed

Kaerahelbeid on peetud juba ammu tervisetoiduks. Kaerahelvestele on USA Terviseameti poolt peale lubatud märk „südame tervise heaks“. Kaerahelbeid on kasulik tarbida südameprobleemide ennetamiseks ja ohjes hoidmiseks, sest need on rikkad kiudainete poolest ja madala rasva-ning soolasisaldusega.

Banaanid

Banaanid sisaldavad mitmeid tervisele olulisi ühendeid nagu C- ja B-6 – vitamiinid. Nendest saab organism samuti kätte vajalikud süsivesikud, valgud, kiudained ja magneesiumi. Banaanide kuldstandard on aga nende kõrge kaaliumisisaldus, mis aitab alandada vererõhku, neutraliseerides soola negatiivseid mõjusid. Sool hoiab nimelt kinni vett, mis on problemaatiline, kui neerud ei saa selle liigsast hulgast lahti. Mida rohkem üleliigset vedelikku on su kehas, seda kõrgem on su vererõhk.

Kartulid

Kui eksootilised babaanid pole päris sinu maitse järgi, on toekad kaaliumi allikad veel kodumaiselt omased kartulid. Ühes kartulis on umbes 900 mg kaaliumi, mis on juba neljandik päevasest soovitatavast normist. Ära oma kartuliroogi lihtsalt ohtra soolaga maitsesta.

Tume šokolaad

Tumedal šokolaadil on tervisele pakkuda palju kasulikku. 70-85 protsendise kakaosisaldusega tahvel sisaldab kiudaineid, rauda, magneesiumit, vaske, mangaani, samuti palju kaaliumi, tsinki ja seleeni. Uurimuste tulemusel on selgunud, et tumeda šokolaadi tarbimisel paraneb vereringe ja alaneb vererõhk ning südamehaiguste risk. Tuleb aga meeles pidada, et ka sajagrammine tume šokolaad sisaldab omajagu kaloreid, suhkrut (25 grammi) ja rasva (40 grammi).

Marjad

Mustikad, maasikad, vaarikad, mustsõstrad ja teised marjad on head antioksüdantide allikad, samuti leidub seal palju kiudaineid ja vitamiine.

Ligi 40 aastat uurimusi on andnud kinnitust, et kiudained alandavad vererõhku. Nii et keeda endale homme hommikul kaerahelbeputru ja puista sinna peale marju, banaanitükke ja riivi veidi tumedat šokolaadi!

Tagasi üles