Seitse kasulikku toitu, mida peeti varem ebatervislikuks

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Popkorn on kõige kasulikum maitsestamata.

FOTO: Wavebreakmedia ltd / PantherMedia / Wavebreakmedia ltd

Kui varem peeti rasvu ebatervislikeks, siis nüüd peetakse neid oluliseks tervisliku toitumise osaks. Samuti ei ole munas sisalduv kolesterool nii kahjulik, kui arvatud. 

Viimastel aastatel on arusaamine, millised toidud on kasulikud ja millised mitte, paljuski muutunud. Enamike nende varem kahjulikuks peetud toitude osas on oluline võti mõõdukusel, vahendab Forbes

Avokaado

Eelmine generatsioon toitumisnõustajaid, kes pooldasid rasvade vähendamist, ei soosinud neid vilju oma kõrge rasvasisalduse pärast. Tõepoolest, tassitäis avokaadot sisaldab umbes 21 grammi rasva. Sellest 14 grammi on aga monoküllastumata rasvad, mis uuringute kohaselt võivad tõsta lipoproteiine ehk kasulikku kolesterooli. Samuti on avokaados vitamiine ja mineraale, kaaliumit, magneesiumit, folaate, vitamiin K, C, E, B5 ja B6. Kuna viljad on kõrge rasvasisaldusega, täidavad nad hästi kõhtu.

Munad

Munade söömist on pikalt seostatud kolesterooli tõusu ning südame- ja veresoonkonna tervise halvenemisega. Kuid nüüd tunnistavad toitumisspetsialistid, et munadel on oma tervislik külg. Munakollases peituvad peaaegu kõik vitamiinid, mida inimkeha vajab, mistõttu pole mõtet seda oma toidust välja arvata. Ameerika südameassotsiatsioon soovitab süüa kuni neli muna nädalas.

Kartulid

Kui süsivesikutevaesed dieedid populaarseks muutusid, said osad puu- ja juurviljad halva maine, oma kõrge suhkru ja tärklisesisalduse tõttu. Kartul sisaldab hulganisti kaaliumit. Seal on seda kuni kaks korda rohkem kui banaanis. Samuti on kartul rasva- ja kolesteroolivaba.

Valge riis

Madala rasvasisaldusega valge riis sisaldab B6-vitamiini, magneesiumit ja isegi natuke valku. Seda ei tasu alati pruuni riisi vastu välja vahetada, eriti sobib see näiteks peale treeningut energia taastamiseks.

Pähklid

Kõrge rasvasisaldusega pähklid on ääreni täis mono- ja plüküllastumata häid rasvu. Samuti annavad need kõvasti kiudaineid ja valke.

Popkorn

Loomulikul kujul on popkorn tervislik suupiste, mis on täis kiudaineid ja antioksüdante, polüfenoole ja ajule kasulikke toitaineid.

Tume šokolaad

Tume šokolaad sisaldab hulganisti antioksüdante, flavanoide. Need on kasulikud südamele ja ajule, sest võivad parandada kognitiivset võimekust. Oluline on hoida portsjonid väiksed, sest tume šokolaad sisaldab siiski palju kilokaloreid. Mida kõrgem on šokolaadi kakaosisalduse protsent, seda rohkem sisaldab see kasulikke toitaineid ning seda vähem magusalt maitseb. Hea maitse ja toitainete tasakaal on 72 protsendilise kakaosisaldusega šokolaadil.  

Tagasi üles