Toidud, mis aitavad parandada vereringet ning tõsta jõudlust

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Granaatõunast on veresoontele ja seega kogu organismile palju kasu.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Kuula artiklit

Kehv vereringe on paljude tervisehädade allikas ning see võib põhjustada ka ebemeeldivaid sümptomeid nagu valu, lihaskrambid, tuimus, seedeprobleemid ja käte-jalgade külmatunne. Toit võib vereringet turgutada.

Halba vereringet põhjustavad näiteks suitsetamine, ülekaalulisus, diabeet ja veresoonte haigused, kirjutab Healtline. Eelkõige tuleb tegeleda loomulikult algpõhjuse leidmise ja ravimisega - eelistatult kõrvaldamisega. Ehkki vereringeprobleeme leevendatakse tavaliselt ravimitega, võib ka toitumisest olla palju abi. Järgnevad toidud aitavad vereringet parandada ning ka tervisehädade puudumisel tõsta seeläbi üldist jõudlust.

Cayenne`i pipar

Cayenne`i pipar saab iseloomuliku maitse kapsaitsiinist, mis parandab verevoolu kudedes, langetades vererõhku ja stimuleerides lämmastikoksiidi ja teiste veresooni laiendavate ainete sünteesi. Nimelt lõõgastavad teatud kehas toodetavad keemilised ühendid väikseid lihaseid veresoonte seintes ning selle tulemusena paraneb vere liikumine nii arterites kui veenides.

Granaatõun

Need sisaldavad rohkesti polüfenooli ja nitraate, mis on tõhusad veresooni laiendavad ained. Granaatõunte söömine parandab verevarustust ja kudede hapnikuga varustamist, mis aitab ka aktiivsetel inimestel energiat säilitada. Pool tundi enne treeningut granaatõuna ekstrakti tarbimist tagas veresoonte laienemise, samuti parema verevarustuse ja treeningtulemused. Ühe teadusuuringu andmeil vähendas poole liitri granaatõunamahla joomine enne jõutreeningut ka lihaste valulikkust, lihaskiudude kahjustusi ja põletikulisi protsesse.

Sibulad

Sisaldades ohtralt flavonoidseid antioksüdante, tõuseb sibulatest olulist kasu südame-veresoonkonna tervisele. Köögiviljas sisalduvad ained aitavad arteritel ja veenidel laieneda, kui füüsiline koormus kasvab. Samuti on seal aineid, mis vähendavad veresoonte põletikulisust.

Kaneel

See soojendava efektiga maitseaine pakub palju tervisehüvesid, kaasa arvatud parem verevarustus. Lõõgastades veresooni, aitab kaneel alandada tõhusalt ka vererõhku. See aitab omakorda hoida eemal südame-veresoonkonna haigusi.

Küüslauk

Sisaldab allitsiini, mis lõõgastab veresooni ja aitab suurendada verevoolu ja selle ligipääsu kudedesse.

Peedid

Sisaldavad nitraati, mis muudetakse kehas lämmastikoksiidiks - see lõdvestab veresooni ja seega aitab suurendada verevoolu lihastesse. Peedimahl ja selle preparaadid tõstavad kudede hapnikusisaldust – see omakorda suurendab üleüldist jõudlust.

Veel parandab vereringet rohelehiste salatite, tsitruseliste, marjade, kreeka pähklite, lõhe, ingveri, kurkumi ja tomatite tarbimine.

Tagasi üles