Miks tunned kogu aeg väsimust ja kuidas sellest üle saada

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Väsimuse eemal hoidmiseks peab piisavalt tarbima vett ja harrastama füüsilist aktiivsust.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Kuula artiklit

Märgid, et väsimuse põhjus on midagi tõsist, on seletamatu palavik ja valu, kirjutab Healthline. Tihti põhjustavad väsimust valed harjumused ja selle peletamiseks peaksid tähelepanu pöörama järgnevale.

Tasakaalustatud toitumine

Oluliste toitainete vaeguses keha on kui kütuseta auto. Jälgi ja vajadusel kohanda oma toitumist - menüüs peaks leiduma elemente kõikidest toitainete rühmadest. Eriliselt pööra tähelepanu kiudainerikka, puu – ja köögivilju sisaldava toidu tarbimisele.

Tasakaalus toitumine tagab ka korras seedimise, nii et keha vabaneb seda kurnavatest toksiinidest. Ärritunud soole sündroom näiteks põhjustab kroonilist väsimust.

Rauda sisaldavad toidud

Rauavaegusest tekkiv aneemia võib põhjustada tohutut väsimust. Madala hemoglobiini taseme tõttu on raskendatud hapniku juurdepääs kudedele ja lihastele, takistades organismi toimimist.

Regulaarne füüsiline aktiivsus

Liikumise käigus vabaneb endorfiine, mis tõstavad energiataset. Füüsiline aktiivsus, mitte küll vahetult enne uneaega, tagab ka parema kvaliteediga une.

Tarbi piisavalt vett

Keha optimaalse toimimise tagamiseks on vaja ka piisavalt vett – veepuudus võib oluliselt alandada energiataset. Samuti on sel halb mõju unele.

Ära liialda kofeiiniga

Kohvi tarbimise vähendamine võib osutuda kasulikuks energiataseme säilitamisel pikemas perspektiivis. Kofeiin võib tagada küll energiasööstu, aga kui see möödub, võid tunda end kui tühjaks pigistatud sidrun.

Aeglaselt kohvi tarbimist vähendades kaovad ka aine mõju vähenemisel tabavad kofeiini võõrutusnähud, ja peagi suudad püsida energiline pikemat aega.

Korrasta uneharjumused

Korralik uni on energia säilitamiseks mõistagi ülioluline. Kui sul on uinumisega raskusi või häiritud uni, siis lõõgastu juba enne voodisse suundumist. Ürita välja lülituda päevaprobleemidest ja mõtiskle ilusaid, rahulikku tundmust loovaid mõtteid. Kõrvalda magamistoast müra- ja valgusallikad. Enne magamajäämist ära veeda aega oma nutitelefoni või arvutit silmitsedes, sest sinine valgus hoiab keha aktiivses seisundis ega lase korralikult välja puhata.

Vähenda alkoholitarbimist

Alkohol viib keha tasakaalust välja ja tagab halva une, mille tagajärjeks on üldine väsimus.

Vähenda stressi

Stressihormoonide liigkõrge tase segab und ja väsimus võib saata läbi päeva. Korralda endale õhtul kodune vannirituaal, mediteeri või tee ümberlülitus huvitavat raamatut lugedes.

Tagasi üles