7 üllatavat terviseprobleemi, mille põhjustab vale magamisasend

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Sundasendisse painutatud jäsemetes satuvad närvid suure surve alla.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Kuula artiklit

Kui oled kunagi ärganud üles kange kaelaga, oled selle ilmselt pannud vale magamisasendi süüks. Vale asend unetundide ajal võib põhjustada väga ootamatuid tervisemuresid.

Kui mõni kehaosa või lihas on öösel pideva pinge all, võib see hommikuks tulemuseks anda tüütu valu. Tuikavad kohad saavad järjepanu valesti magades üha rohkem kurnatud, eriti kui puuduvad korralik madrats ja padi, vahendab Bustle.

Ükski magamisasend ei ole ilmtingimata vale, aga kui põõnad vääralt, võivad juhtuda järgnevad asjad.

Tuimus või surin jäsemetes

Kui ärgates on käsi või jalg tuim või surinaid täis, magasid tõenäoliselt valesti. Probleem peitub ilmselt kaelas, kus närvid on saanud kokku surutud või ärritatud, kuna põõnasid kõhuli või külje peal. Kui sulle meeldib magada külili, võiksid kasutada toestavat patja, nii et kaelanärve ei suruta magades kokku.

Küünarnuki või randmenärvid on ärritunud

Tuimus ja surinad võivad olla tingitud ka jäseme valest asendist, mis seab randme või küünarnuki ning sealsed närvid liiga kauaks suure surve alla. Kui sellest saab igahommikune probleem, on võimalik randmed toestada spetsiaalsete liigesvõrudega, mis ei lase neil painduda.

Mõjutatud unenäod

Uuringutes on selgunud, et kõhuli magada eelistavatel inimestel on sagedamini seksuaalse sisuga unenägusid, kuna keha erogeensetele tsoonidele avaldub surve.

Alaselja valu naistel

Kel on laiem vaagen, võib kogeda külili heites läbi selgroo alaosa jooksvat tulist valu. Kui asetad rulli keeratud käterätiku puusakondist veidi ülespoole, kus nõgusam koht, toestad selgroogu ja peaksid saama probleemideta külili magada.

Keel blokeerib hingamisteed

Selili magamine on ideaalne asend selgroole. See laseb aga gravitatsioonil teha oma töö, ja keel võib kurku langeda ja takistada hingamisteedes õhu liikumist. Mida kitsamad on hingamisteed, seda suurema tõenäosusega paneb see norskama. Need, kel eriti lai keel, on tihtilugu kimpus õhuteede öise takistumisega ja põevad uneapnoed, mille tõttu ei saa organism piisavalt hapnikku.

Pärsib organite töö intensiivsust

Külili magamine aitab kaelavalu vastu, aga sellega võivad kaasneda parajad probleemid. Paremal küljel magamine võib muuta hullemaks kõrvetised ja vasakul küljel tudumine võib avaldada survet maksale, kopsudele ja seedesüsteemile.

Kroonilised valutuiked

Kõhuli magamine seab suurema koormuse seljale ja kaelale. Kui oled norskaja, siis selle vastu võib kõhuli magamine aidata. Aga see võib viia ka krooniliste valudeni, kuna pea on kogu aeg pööratud ühele küljele. Sel juhul võiksid magada kõvemal pinnal, et keha saaks korralikult toestatud.

Tagasi üles