Seitse toitu, mida süüa tugeva südame heaks

Kohv. Pilt on illustreeriv.

FOTO: Enrico Mantegazza / Panthermedia / Scanpix

Südame seisukorda mõjutavad nii kolesterooli tase, vererõhk kui ka veresoonte elastsus. Teadlased vaatasid varasemaid uuringuid ning leidsid toidud, mis on südamele igakülgselt kasulikud. 

Ameerika Kardioloogia kolledži teadlased võtsid arvesse 60 varasemat uuringut ning panid kokku oma soovitused südamesõbralikuks toitumiseks, vahendab portaal Men´s Health.

1. Mandlid

Need pähklid on täis monoküllastumata rasvu, mis on head antioksüdandi, E-vitamiini allikad ja aitavad hoida immuunsüsteemi tervena. Lisaks aitavad seda tüüpi rasvad alandada LDL-kolesterooli ehk halba kolesterooli.  

2. Õunad

2005. aastal tehtud Cornelli ülikooli uuring leidis, et ühe õuna söömine päevas võib peatada LDL oksüdatsiooni, mis juhtub siis kui kolesterool seguneb vabade radikaalide või ebastabiilsete molekulidega kehas ja selle tulemusel kahjustub. See protsess põhjustab kehas põletikku ja arterite ummistumist. Cornelli teadlased leidsid, et üks õun päevas võib aidata alandada halva kolesterooli taset kaheksa protsendi võrra.

Lisaks sisaldavad õunad ja nende koor vees lahustuvaid kiudaineid, mis puhastavad arterite seinu.

3. Mustikad

Mustikates sisalduv antioksüdant pterostilbeen stimuleerib maksarakke ning aitab neil paremini rasva ja kolesterooli lahustada. Mustikates on samuti rikkalikult flavonoidi antotsüaniidi, mis alandab vererõhku ja muudab veresooned elastsemaks. Need mõlemad tegurid vähendavad südamehaiguste riski.

4. Kaunviljad

Kaunviljad, nagu oad, läätsed ja sojaoad võivad vähendada südamehaiguste riski ja parandada veresuhkru taset, vererõhku ja isegi aidata kaalu langetada. Kaunviljad on head ja südamele kasulikud valguallikad. Proovi tuua toitudesse rohkem kaunvilju näiteks hummuse või taimsete kotlettide näol.

5. Kala

Uus uuring leidis, et oomega-3-rasvhapped mereandides vähendavad südamehaiguste riski. Piisavalt kõrges konsentratsioonis suudavad oomega-3-rasvhapped lõhustada kolesterooli molekule vereringes ja vähendada LDL-kolesterooli osakesi 12 protsendi võrra.

6. Kohv

Kohvi tarbimist seostatakse madalama surmariskiga, ilma igasuguste südameprobleemideta. Kohvile suhkru ja koore lisamine võib aga selle kasulikke mõjusid vähendada.

7. Tee

Nii roheline kui must tee võivad vähendada südamele tehtud kahjusid, kui neid tarbitakse ilma suhkru, koore või piimata.   

Populaarne

Tagasi üles