Neli füüsilist märki emotsionaalsest stressist, mida ei tasu eirata

Väsimust ei saa märkamata jätta.

FOTO: Antonio Guillen Fernández / PantherMedia / Antonio Guillen Fernández

Paljude jaoks on stress üks igapäevaelu osa, millega peame lihtsalt hakkama saama. Siiski ei saa seda täiesti tähelepanuta jätta, sest kroonilisel stressil on mõju nii meie vaimsele kui füüsilisele tervisele.

Emotsionaalne stress võib lisaks vaimsele koormale endast märku anda ka füüsilises vormis. Portaal Pop Sugar toob välja neli füüsilist märki, et vaimne ja emotsionaalne tervis võib olla pinge all.

Energiapuudus

Stress mõjutab inimese füsioloogiat vabastades vereringesse stressihormooni kortisooli. See imiteerib füüsilist koormust, kiirendades hingamist ja südamerütmi ning jättes inimese loiuks ja väsinuks. Stressi võib süüdistada ka unepuuduses, sest see häirib keha loomulikku ärkamise ja magamise instinkte.

Hammaste krigistamine

Hammaste krigistamine võib tekitada tõeliseid suuprobleeme, sealhulgas lõua- ja peavalu ning püsivaid kahjustusi hammastele. Stressist tulev hammaste krigistamine unes tekitab alateadvuses suuremat aktiivsust. Kuigi oled ise meelemärkuseta, siis kasutab keha suud, et stressi väljendada.   

Kergesti haigestumine

Suurem kortisooli tase veres halvendab immuunsüsteemi funktsioone. Üks peamine viis selleks on hormooni DHEA tootmise pärssimine, mis immuunfunktsiooni toetab.

Muutunud söömisharjumused

Pole üllatus, et stressis inimesed kipuvad haarama toidu kui kiire lahenduse järele. Emotsionaalne söömine või stressist söömine tuleb kortisooli vabastamisest. See suurendab isu ning kombinatsioonis madala enesekontrolliga, viib tüüpiliste ebatervislike toitude söömiseni.

Tagasi üles