Mida süüa pärast trenni vihtumist?

Pärast trenni võib keha vajadused lisaks valku sisaldavale toidule taastada klaas mahla.

FOTO: Shutterstock

Pärast intensiivset treeningut on oluline taastada oma kehas vajalikud energiavarud ja seetõttu on äärmiselt oluline mõelda sellele, mida peale trenni süüa võiks.

Pärast treeningut on hea süüa palju valku sisaldavaid toiduaineid, näiteks kanaliha, muna ja erinevaid piimatooteid.  Üks keedumuna sisaldab umbes 6 grammi valku.

Pärast kergemat trenni tuleks süüa hästi tasakaalustatud toitu, sealhulgas kvaliteetset valku ja süsivesikuid. Kaks kuni kolm tundi pärast trenni tuleks tarbida ka palju vedelikku, et viia treeninguga kaotatud vedelik kehasse tagasi.

Vahepeal võib ka juhtuda, et lihastesse tekib pärast treeningut valutunne. Mõned uuringud näitavad, et teatud puuviljamahlad, näiteks arbuusimahl ja kirsimahl, võivad treeningu järel vähendada lihaste valulikkust, seetõttu oleks lihasvalu korral hea neid mahlu tarbida.

Uuringu kohta, mis avaldati 2010. aastal Rahvusvahelise Sporditoitumise Seltsi ajakirjas, jooksis 54 tervet jooksjat 24 tunni jooksul keskmiselt 26,3 kilomeetrit.

Osadele jooksjatele anti juua pudelist hapukirsi mahla, kaks korda päevas, seitsme päeva jooksul enne jooksu. Teistele anti platseebojooki. Seejärel paluti jooksjatel hinnata valutunnet enne ja pärast jooksu.

Leiti, et kirsimahla jooksnud jooksjad tundsid valu oluliselt vähem kui platseebojooki joonud jooksjad.

Kokkuvõttes peaks treeningjärgne rutiin hõlmama vedelikke, veidi süsivesikuid nende taseme taastamiseks ja ka valku.

Taastumiseks on ka hea juua piima või süüa marjadega jogurtit, kirjutab edition.cnn.