6 lihtsat moodust, kuidas saada lahti kõhurasvast

Kõhurasvast vabanemiseks söö järjepidevalt valku ja kiudaineid.

FOTO: shutterstock.com

Suurim probleem pole kõhurasva puhul mitte selle väljanägemine, vaid et see kannustab tervisehädasid. Kõhurasvaga on seotud diabeedi ja südamehaiguste teke ja selle hulga vähendamine parandab tervise seisukorda oluliselt. Mis aitaks aga visalt kaduvast polsterdusest lahti saada?

Väldi suhkrut ja magustatud jooke

Toidule lisatud suhkrute tarbimine on väga ebatervislik. Organism kasutab seda energia saamiseks vaid teatud piirini – ülejääk koguneb rasvana taljele, kirjutab Healthline.

Mahla – ja karastusjoogid võivad olla erakordselt kõrge suhkrusisaldusega. Värskes uuringus selgus, et üle viie protsendi suhkrut sisaldavad joogid tõstavad 18 protsendi jagu ka vähiriski, kuna kasvajarakud tarbivad suhkruid arenemiseks.

Ürita magustatud jookidest täielikult loobuda.

See ei tähenda, et peaksid loobuma puuviljadest – nendes sisalduv suhkrukogus pole võrreldav magustatud jookide ja toitude omaga. Pealegi sisaldavad need kiudaineid, mida on eluks vaja headel kõhubakteritel ja nende tarbimine hoiab ka kõhu kauem täis.

Valgu söömine tagab pikas perspektiivis hea tulemuse

Valgud on kõige tähtsamad makrotoitained kaalukaotuses. Nende tarbimine vähendab isusid poole võrra, süüa päevas ligi 440 kalori jagu vähem ja samuti aitavad need põletada argiselt 80-100 kalorit rohkem. Nende järjepidev tarbimine on iseäranis tõhus relv kõhurasva vastu. Ühe uuringu kohaselt oli rohkem ja kvaliteetsemaid valke söövatel inimestel lausa poole vähem kõhurasva võrreldes seda napilt tarbivate eakaaslastega.

Ohtralt valke võid saada munadest, meretoidust, läätsedest, pähklitest, lihast ja piimatoodetest.

Söö vähem süsivesikuid

Kui inimesed tarbivad vähem süsivesikuid, väheneb ka nende söögiisu ja nad kaotavad kaalu.

Uuringud on näidanud, et süsivesikutevaesed dieedid tagavad kaks kuni kolm korda suurema kaalukaotuse kui madala rasvasisaldusega dieedid.

Täielikult ei tasu aga süsivesikutest loobuda, sest keha vajab ka neid. Valgest jahust toodete asemel vali aga täisteratoidud.

Samuti langeb madalama süsivesikute hulga korral kiirelt keha veekaal ja see annab pea koheseid tulemusi – number võib olla kaalul alanenud juba ühe-kahe päeva pärast. Madala süsivesikute hulgaga dieedid toovad kaasa üsna kiire kõhupiirkonna salenemise.

Söö rohkem kiudaineid

Eriti tõhusalt aitavad kaalu kaotada viskoossed kiudained, mis aitavad siduda vett ja moodustavad soolestikus tihke geeli taolise aine, mis aeglustab toidu liikumist ja seedimist, andes kasulikele toitainetele rohkem aega imendumiseks. Sestap ei ole vaja keha vajaduste rahuldamiseks ka nii palju süüa.

Parimad kiudainete allikad on puu – ja köögiviljad.

Füüsiline aktiivsus

Lõputud kõhulihaste harjutused üksi ei too soovitud tulemust, küll aga aitab seda teha argine füüsiline aktiivsus. Treening langetab kaalu tõhusalt kogu kehalt.

Füüsiline aktiivsus on iseäranis oluline kaalu säilitamiseks.

Jälgi, mida ja palju sööd

Saamaks teada, kui palju suudad tegelikult tervislikest eluviisidest kinni pidada, pane tarbitu ja tehtu paberile kirja. Toidupäevik aitab end motiveerida ja saada tegelik ülevaade.

Populaarne

Tagasi üles