Hormoonasendusravi tõstab vähiriski

Hormoonasendusravi võib panustada mitte soovitavatesse tagajärgedesse.

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Ajakirjas The Lancet avaldatud suur metaanalüüs kinnitab, et hormoonasendusravi (HAR) on seotud kõrgenenud rinnavähi riskiga, ainsaks erandiks on vaginaalselt tarvitatavad preparaadid. Rinnavähi kujunemise risk suureneb seda enam, mida kauem HAR tarvitatakse, püsides kõrgemana isegi kümme aastat pärast ravi lõpetamist, vahendab Med24.

Uuringus oli kokku andmeid ligi miljoni naise kohta Ühendkuningriigist. Jälgimisperioodi jooksul tekkis rinnavähk 108 647 naisel keskmiselt 65 aasta vanuses. Neist 51 protsenti (55 575) olid kasutanud hormoonasendusravi.

Keskmine HAR tarvitamise kestus oli kümme aastat kestvalt kasutajatel ja seitse aastat endistel kasutajatel. Menopaus toimus keskmiselt 50 aasta vanuses ja HAR alustamise vanus oli samuti keskmiselt 50 aastat.

Tagasi üles