Sellisel viisil toitu valmistades nõrgeneb soola maitse

Soola raputa toitudele vahetult enne nende valmimist- nii vähendad selle kogust, sest soola maitse nõrgeneb söögi valmides.

FOTO: Natalya Danko / PantherMedia / Natalya Danko

Soola vähendamine võiks olla järkjärguline, et maitsemeel jõuaks sellega kohaneda, soovitatakse Tervise Arengu Instituudi portaalis Toitumine. Tarbitava soola kogust aitavad vähendada lihtsad nipid.

1. Osta valmistoitu ja soolarikkaid pooltooteid (nt kotletid) võimalikult harva. Valmista toit ise värsketest toorainetest.

2. Loe pakendil olevat infot ja vali sarnaste toodete seast väiksema soolasisaldusega tooteid. Päris suure kärpe soolas saab teha juba ainuüksi siis, kui valid igapäevaste võileibade valmistamiseks väiksema soolasisaldusega leiva ja juustu.

3. Soolatud ja suitsutatud tooteid söö võimalikult harva.

4. Kui tahad toiduvalmistamisel soola lisada, tee seda lõpu poole, nii kasutad seda vähem. Mida kauem toit valmib, seda rohkem väheneb soola maitse. Teatud toitudele, näiteks praetud lihale, on parem soola raputada alles vahetult enne serveerimist.

5. Kasuta soola vähem, kui retsept ette näeb.

6. Maitsesta toitu maitsetaimede, soolavabade maitseainete/maitseainesegude, puuviljamahla või vähese äädikaga.

7. Kasuta mõõdukalt selliseid suure soolasisaldusega tooteid nagu ketšup, sinep, sojakaste, salatikastmed.

8. Kui su toidukorrad on soolarikkad, tasakaalusta naatriumi saamist – lisa valikusse rohke kaaliumisisaldusega toite nagu värsked puu- ja köögiviljad.

9. Hoia soolatopsi köögikapis, mitte laual, kus see on kergesti kättesaadav. Soolatops võiks olla võimalikult väikeste aukudega.

10. Vahepaladeks eelista kartulikrõpsudele ja küpsetistele värskeid köögivilju.

Tagasi üles