Mida peab silmas pidama jaheda ilmaga õues treenides?

Külma ilmaga tuleb hoiduda pulsi liiga kõrgeks tõusmisest.

FOTO: Viktor Cap / PantherMedia / Viktor Cap

Jahedate ilmadega tõuseb märgatavalt risk tervisejooksu tehes oma tervist hoopis kahjustada. Kuidas külmadel sügispäevadel jooksurajal terveks jääda ja millel treenides silm peal hoida?

Jahedas sportimise puhul on oluline jälgida distantsi asemel trenniaega ja pulssi. Aeglasem tempo võtab tavapärase distantsi läbimisel rohkem aega ja energiat. Spordiklubi Sparta treeneri Toomas Tarmi sõnul on sellisel puhul heaks abivahendiks kas aktiivsusmonitori, nutikella või spordikella kasutamine, aga ka keha võimete ja pulsitsoonide tundime. «Tuleb osata kuulata enesetunnet ja vajadusel ka näiteks käsitsi pulssi mõõta,» lisas ta.

Huawei Eesti koolitusjuhi Jekaterina Mishina sõnul tuleks valida niisuguste omadustega nutikell, mis sobib kõige paremini harrastatava spordialaga ning mille aku peaks piisavalt kaua vastu ka jahedas. Jaheda ilmaga tuleb rohkem tähelepanu pöörata ka elektroonikaseadmete akudele – nende mahutavus väheneb külmas oluliselt.

Olenevalt konkreetsest mudelist on nutikellast võimalik jälgida pulssi, kiirust ning läbitud distantsi. Mishina soovitab sportimisel kasutada erinevate treeningrežiimidega varustatud nutikella, milles treenija saab valida eesmärgile vastavalt õige spordiala ning mis annaks treenides märku, kui pulss peaks väljuma tervislikest piiridest. 

Lisaks sportimise ajal tervise jälgimisele peaks nutikell pakkuma võimalust organismil silma peal hoida ka treeningujärgsel ajal. «Hea nutikell näitab pärast treeningut südamelöögisageduse intervalle, jooksu tempot, vahemaad ja aega, mõõdab trennide efektiivsust, näitab taastumiseks kuluvat aega ning vajadusel pakub isegi erinevaid jooksukursusi,» rääkis Mishina. 

«Pulsikella suurim kasutegur võiks olla see, et kui eesmärk on teha taastav treening, siis kell aitab jälgida, et see tõesti toimuks taastavas režiimis,» märkis Toomas Tarm. «Vastasel juhul on see nagu ilusa auto omamine – sellest on kasu siis, kui sõita oskad.»

Tagasi üles