Seitse lihtsat ja püsivat viisi, kuidas stressi maandada

Stressi maandamaine aitab parandada füüsilist tervist.

FOTO: Shutterstock

Kõrge vererõhk suurendab südamehaiguste riski ning üks oluline viis südamehaiguste ennetamiseks ja vererõhu normi piires hoidmiseks on stressi maandamine.

Kiire elutempo kõrval võib olla raske leida mahti stressiga toime tulemiseks, kuid õnneks on olemas mitmeid lihtsamaid viise, mis aitavad hoida nii vaimset kui füüsilist tervist ning parandada elu kvaliteeti.

  1. Oluline on piisavalt magada, sest ebapiisav või kehv uni mõjub negatiivselt inimese meeleolule ja võimendab emotsionaalseid reaktsioone. Samuti mõjutab kehv uni ja krooniline magamatus aju võimet keskenduda ja mälestusi talletada ning vähendab oluliselt energiataset.
  2. Iga inimene peaks leidma endale sobiva viisi, kuidas lõdvestuda või pingeid maandada. Selleks sobivad hingamisharjutused, jooga, kunstiga tegelemine, tantsimine või muusika kuulamine.
  3. Motivatsiooni ja eesmärkide seadmisel on abiks kindla sotsiaalse võrgustiku loomine kas tööl, mõnes huviringis või vabatahtlikus grupis. Koostöö teiste inimestega parandab motivatsiooni, enesekindlust ja ühtekuuluvust ning sellel on positiivne mõju vaimsele tervisele.
  4. Samuti on oluline osata hästi aega planeerida ning hoida lahus töö ja eraelu. Tööd ei tasuks koju kaasa võtta ning inimesel peaks olema võimalik iga päev veeta piisavalt aega puhates ja tegeledes tööväliste huvidega. Edukas aja planeerimine aitab ka hoida normaalset unerütmi.
  5. Ürita lahendada stressirohkeid olukordi kiiresti ja võimalikult pingevabalt. Konfliktide puhul on oluline ennast selgelt väljendada ja mitte jätta negatiivseid asju enda sisse. Samuti tuleb kasuks kuulamisoskus ning empaatiavõime treenimine, et konflikte isiklikult võtmise asemel suudaks inimene end teise olukorras ette kujutada ja paremini mõista.
  6. Iga inimene peaks iseenda eest regulaarselt hoolitsema. Selleks tuleks teha iga päev trenni ja süüa mitmekesist ja tervislikku toitu. Teadusuuringutest on selgunud, et regulaarne füüsiline aktiivsus on üks parimaid viise, kuidas stressi maandada.
  7. Oluline on ära tunda olukorrad, milles inimene vajab abi ning nendes olukordades ka abi küsida. Sageli kardetakse teistele oma muredest rääkida, kuid tegelikult võib ka ainuüksi teise inimesega rääkimisest palju abi olla. Samuti ei tohiks karta pöörduda vajadusel arsti või psühholoogi juurde.

Populaarne

Tagasi üles