Vaata, milliste maade toidud on kõige tervislikumad

Kõige tervislikumad toidud sisaldavad rohkem juurvilju ja kaunvilju ja vähem liha.

FOTO: Shutterstock

Selleks, et toituda tervislikult, tuleb süüa mitmekülgset toitu ning pakkuda organismile vaheldust ning seda on hea teha teiste maade toite katsetades. Teadlased tegid kindlaks, milliste maade toidud on kõige tervislikumad.

  1. Kreeka toidud on teadlaste hinnangul kõige tervislikumad, sest nendes kasutatakse rohkelt värskeid puu- ja juurvilju, ube ja teisi kaunvilju, pähkleid ja oliiviõli. Vähem kasutatakse liha ja piima ning tänu sellele on Kreeka toidud südamele head. Kreeklaste oodatav eluiga on tänu tervislikule toidukultuurile kõrgem ning südamehaiguste risk väiksem.
  2. Jaapanis süüakse rohkelt mereande ja värskeid juurvilju ning seetõttu on piirkonnas rasvunud ja ülekaaluliste inimeste hulk väiksem kui mujal. Samuti on teadlased kindlaks teinud, et jaapanlastel, eriti Okinawa saare elanikel, on võrreldes teiste rahvustega palju väiksem südamehaiguste risk. Jaapanlased söövad palju sojaube, vetikaid ja kala, mis on südamele kasulikud. Ka see, kuidas toitu valmistatakse, mõjutab inimeste tervist – nimelt kasutatakse Jaapanis vähe õli, kuumutatakse toitu väga lühidalt ning eelistatakse aurutamist praadimisele.
  3. Traditsioonilised Mehhiko toidud on väga tervislikud ning vähendavad vähi ja südamehaiguste riski, sest neis kasutatakse rohkelt pipraid, kaunvilju ja värskeid puuvilju. Mehhiko toitude üks põhilisi koostisaineid on punased või mustad oad, mis on hea valguallikas ning nendele lisatud puu- ja juurviljad sisaldavad rohkelt kiudaineid ja antioksüdante.
  4. Tai toitudes kasutatakse rohkelt vürtse, kurkumit, koriandrit, ingverit ja sidrunheina, millel on tervisele kasulik mõju. Ingver ja kurkum leevendavad organismis põletiku taset ning aitavad ennetada vähirakkude moodustamist. Samuti süüakse Tais palju mereande ja juurvilju nind vähem liha ja piimatooteid, mille asemel eelistatakse kookospiima ning värskeid puu- ja juurvilju.  
  5. India toidud on üsna vürtsikad ning maitse poolest väga mitmekesised. Neis leidub rohkelt antioksüdante, mis vähendavad organismis põletiku taset ning aitavad ennetada mitmeid kroonilisi haiguseid nagu vähk, diabeet ja südamehaigused. India toitudes kasutatakse palju kaunvilju nagu läätsed ja kikerherned ning rohkelt rohelisi lehtsalateid ja köögivilju.