Arst selgitab, kui suures koguses muutub D-vitamiin mürgiseks

D-vitamiin on keha toimimise üks alustala.

FOTO: Sven Weber / PantherMedia / Sven Weber

Moskva kliinilise haigla neeruhaiguste osakonna peaarsti asetäitja Nadia Frolova sõnul tuleks D-vitamiini võtmise korral jälgida ka veres kaltsiumi ja fosfori võimalikku kõrgenenud taset.

Frolova rõhutab, et D-vitamiin on suures koguses neerudele toksiline, mis tähendab, et see võib põhjustada neerukahjustusi, vahendab Ria Novosti. 

D-vitamiini toksilisuse peamine tagajärg on vere kaltsiumisisalduse suurenemine ehk hüperkaltseemia, mis võib põhjustada iiveldust ja oksendamist, nõrkust ja sagedast urineerimist. Sümptomiteks võivad olla veel luuvalu ja neeruprobleemid, näiteks kaltsiumikivide moodustumine, tõdeb rahvusvaheliselt kõrgelt tunnustatud Mayo kliiniku arst Katherine Zeratsky.

Ravi hõlmab D-vitamiini tarbimise peatamist ja dieediga kaltsiumi tarbimise piiramist.

D-vitamiini 60 000 rahvusvahelise ühiku (IU) päevas tarvitamine mitme kuu jooksul on näidanud toksilisust. Toiduga pole võimalik organismis nii kõrget D-vitamiini taset saavutada. Sedavõrd suur kogus määratakse mõnikord teatud haiguste raviks, aga seda arsti jälgimisel. Samuti võetakse tavapärasest suuremaid koguseid D-vitamiini vaegusest välja tulemiseks ja sel juhul oleks Zeratsky sõnul juba soovitatav oluliste mikroelementide tasemel silma peal hoida.

Tavalised lisandid sisaldavad 1000-10 000 rahvusvahelist ühikut (IU) D-vitamiini, mida ettekirjutuste järgi võttes ei tohiks probleeme tekkida.