Need tervisetoidud pole tegelikult tervislikud

Mitmed tervisetoidud ei ole tegelikult tervislikud.

FOTO: Shutterstock

Mitmed tervisetoidud on tegelikult liigselt töödeldud, suurendavad kehakaalu ning võivad suurendada mitmete haiguste riski. Teadlased reastasid neli toitu, mida peetakse tervislikuks, kuid mida võiks tegelikult vältida.

  1. Mahlad sisaldavad küll vitamiine, kuid toitumisteadlaste sõnul saab organism tervest puuviljast rohkem kasulikke mineraale ja kiudaineid. Mahla tegemisel läheb kaduma enamik puuviljades leiduvatest kiudainetest ning suureneb suhkru sisaldus. Mahla asemel on soovitatav süüa paar erinevat puuvilja päevas ning juua vett. Smuutidest on samuti osa kiudainetest kaduma läinud, kuid mahladega võrreldes on need siiski tervislikumad. Teadlased soovitavad juua smuutisid aeglaselt, et vältida järsku veresuhkru sisalduse kõikumist.
  2. Juurviljakrõpsud pole eriti tervislikumad kui tavalised kartulikrõpsud. Sageli on tegemist kartulikrõpsudega, millele on lisatud juurviljade pulbrit või värvaineid. Seetõttu tuleks pakendilt uurida, kui palju juurvilju krõpsudes tegelikult leidub. Juurviljakrõpse on võimalik ahjus ilma õli ja värvaineteta ise teha.
  3. Poemüslid ja müslibatoonid on sageli tervisetoitude letis ning ka toitumiskavades tervislike hommikusöökide all, kuid tegelikult on need lisatud suhkruga töödeldud teraviljad. Töötlemisprotsessi käigus läheb kaduma osa toitainetest ja mineraalidest, mis hiljem juurde lisatakse. Lihtsam, odavam ja tervislikum on süüa täisteratooteid või valmistada ahjus ise müslit mee, melassi ja pähklitega.
  4. Valgubatoonid sisaldavad lisaks valgule sageli sama palju suhkrut kui šokolaadid. Sageli on tegemist varjatud suhkruga ehk mõne teise magusainega, mis ei ole sugugi tervislikum kui tavaline suhkur. Valgubatoonides leiduv valk on üldjuhul vadakuvalk ehk lehmapiimast eraldatud valk. Teadusuuringutest on selgunud, et mehed, kes tarbivad tavatoidule lisaks vadakupulbrit või batoone, kannatavad sageli rindkere või selja piirkonna akne käes ning nende testosterooni tase on madalam. See võib takistada lihaste arengut ning mõjutada sugutungi.