Neli nippi, kuidas saada hommikusöögist energiat kogu päevaks

Hommikusöögi söömata jätmine kahjustab tervist, seepärast peaksid kõik, eriti lapsed, seda sööma. Tööpäevadel võiks hommikusöögiks olla kaerahelbepuder, lisaks täisterarukkijahust võileib, nädalavahetusel aga näiteks omlett köögiviljadega või harvem isegi pannkoogid.

FOTO: Shutterstock

Aju ja teised organid vajavad ärgates toitu ja vedelikku, et päeva jooksul normaalselt toimida. Seepärast on oluline süüa igal hommikul hommikusööki ning jälgida, et see oleks toitaineterohke.

Hea hommikusöök võiks sisaldada valku, töötlemata süsivesikuid ning puu- ja juurvilju. Selleks sobib hästi omlett – sobib ka kikerhernejahust munavaba omlett – või puder, millele on lisatud pähkleid, seemneid ja marju.

  1. Eelistada tuleks täisteratooteid ja puuvilju, milles leiduvad kiudained aitavad hoida veresuhkru sisalduse stabiilsena. Kõrge glükeemilise indeksiga toidud nagu saiad, sepikud, hommikuhelbed ja pannkoogid põhjustavad veresuhkru järsku kõikumist, mis mõjutab inimese energiataset ja meeleolu.  
  2. Hea hommikusöök võiks sisaldada valku ning selleks sobivad hästi pähklid, seemned või hummus. Kõige suurema valgusisaldusega teraviljad on hirss, maisimanna, kinoa, kaer ja tatar. Vältida tuleks töödeldud liha nagu sink, vorst, viinerid ja peekon, sest need toidud suurendavad pärasoolevähi, südamehaiguste ja diabeedi riski.
  3. Hommikusööki tasuks süüa kodus, sest nii on lihtsam langetada tervislikke valikuid ning katsetada erinevaid hommikusöögi variante. Kohvikutes pakutavad hommikusöögid sisaldavad sageli liigselt töödeldud süsiveiskuid, rohkelt soodiumit ja lisatud suhkruid.
  4. Kiirematel hommikutel võib teha hommikusöögi vahele jätmise asemel lihtsa smuuti. Toitev smuuti võiks sisaldada mitut puuvilja või marju, mahe-maapähklivõid, spinatit, seemneid ja soovi korral veidi kaerahelbeid.