Oluline teada ⟩ Plaanid koroonaviiruse kiuste reisida - millised on kindlustustingimused?

Rebeka Kalam
, Tervisereporter
Copy
Koroonaviiruse tõttu kasutusel olevad ohutusnõuded
Koroonaviiruse tõttu kasutusel olevad ohutusnõuded Foto: Kim Kyung-Hoon/Reuters/Scanpix

COVID-19 viiruse levikule vaatamata peavad inimesed ikkagi välismaale reisima. Kas ja millistel juhtudel kehtib selles olukorras reisikindlustus, selgitavad kindlustusfirmad BTA ja PZU. 

Mis juhtub, kui klient haigestub koroonaviirusesse välismaareisil?

BTA Kindlustus teatab, et reisides riiki, kus ei ole välja kuulutatud epideemiat, kaetakse ja kompenseeritakse kõik kindlustuslepinguga ette nähtud ravikulud. Kui klient haigestub reisimise ajal koroonaviirusesse, siis katab kindlustusandja kõik juhtumiga seotud ravikulud, ka elukohariiki naasmise kulud.

Kui sihtkohariigis on välja kuulutatud epideemiline olukord, siis sõltub haigusjuhtumi kindlustusjuhtumiks lugemine diagnoosimise kuupäevast. Kui koroonaviirusesse haigestuti enne epideemia väljakuulutamist, kulud kaetakse. Juhul kui inimene haigestus pärast epideemiaolukorra väljakuulutamist, ei ole enam tegemist kindlustusjuhtumiga. 

PZU Kindlustuse meditsiiniabi kindlustus katab viirushaigusesse haigestumisega seotud ravikulud. Sinna alla kuulub ka koroonaviirus, mis on samuti viirushaigus.  Kui klient viibib piirkonnas, kus on välja kuulutatud epideemia, siis on tegemist välistusega. Kulud diagnoosi määramiseks hüvitatakse igal juhul  ka epideemia korral. Kui klient on juba reisil, siis  on nad otsustanud hüvitada seoses koroonaviiruse puhangu või sellest tingitud karantiiniga seotud lisakulud ka majutusele ja transpordile juhul, kui need on tekkinud.

Mis saab, kui inimene haigestub turvakontrollis?

PZU Kindlustus on märkinud, et kui haigestumine ilmneb alles lennujaama turvakontrollis – nt avastatakse palavik ja tervislik seisund ei võimalda reisi jätkata; juhul kui tegemist ei ole epideemiaga, kehtib tavapärane reisi katkestamise kindlustuskaitse. Tegemist on kaitse alla kuuluva juhtumiga (kliendil tuleb reis katkestada või edasi lükata tervisest tulenevatel põhjustel). Sellisel juhul hüvitatakse lisakulud tingimustes kokkulepitud ulatuses.

Millistel tingimustel saab reisi viimasel hetkel tühistada?

BTA Kindlustus on teatanud, et reisi saab tühistada siis, kui klient ei saa tervisliku seisundi halvenemise tõttu reisida. See puudutab ka koroonaviirusesse haigestumist.

Kui klient tühistab reisi mitte haigestumise, vaid reisisihtkohas karantiini kehtestamise, lendude tühistamise või viiruse leviku teate tagajärjel, siis ei ole tegemist kindlustusjuhtumiga.

Mis saab, kui hilinen lennule turva- ja tervisekontroli meetmete tõttu?

PZU Kindlustuse ettekirjutus näeb ette, et kui jäädakse maha lennust seetõttu, et rakendatakse täiendavaid turva- ja tervisekontrolli meetmeid, siis ei ole tegemist kindlustusjuhtumiga. Selle tõttu palutakse hetkel varuda sellisteks kontrollideks tavapärasest kauem aega. Vastavalt üldistele välistustele ei kuulu sellisel juhul lennust mahajäämine hüvitamisele.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles