Selleks, et viirustesse nakatumise riski vähendada, tuleb teha regulaarselt trenni

Regulaarne trenn tagab tugeva immuunsüsteemi.

FOTO: Shutterstock

Haiguspuhangute ajal on tervislik toitumine, piisav uni ja füüsiline aktiivsus eriti olulised, et keha suudaks viirustega toime tulla. Teadlased leidsid, et kõigest üks trenn parandab oluliselt organismi võimet haigustekitajatega võidelda.

2005. aastal korraldatud loomkatsetest on selgunud, et kui hiired mitme nädala jooksul 30 minutit päevas jooksid, elasid nad palju suurema tõenäosusega üle viiruspuhangu. Sarnasest katsest hiirte peal on selgunud, et kui heas vormis ja füüsiliselt aktiivsetele hiirtele vahetult pärast füüsilist pingutust haigustekitajaid organismi süstida, siis tuli nende immuunsüsteem sellega toime paremini kui passiivsete hiirte immuunsüsteem.

Mitmete teadusuuringute tulemusel on kindlaks tehtud, et regulaarne trenn vähendab kehas põletiku taset ning parandab seetõttu immuunsüsteemi võimet haigustekitajatega võidelda. Treeningu tulemusel paraneb organismi kudede ja organite verevarustus ning see aitab immuunsüsteemil kiiremini ja tõhusamalt bakteritele reageerida. 

California teadlaste uuringust on selgunud, et immuunsüsteemi tugevdamiseks piisab vaid 20 minutist treenimisest päevas. Uuringus osalenud inimestelt võeti vereproovid enne ja pärast treenimist, et analüüsida immuunrakkude aktiivsust veres. Leiti, et pärast 20 minutit jooksulindil jooksmist oli inimeste veres viis protsenti vähem aktiivseid põletikku põhjustavaid immuunrakke.