Personaaltreener õpetab, kuidas tagada karantiini ajal laste füüsiline aktiivsus

Füüsiline aktiivsus on oluline ka karantiini ajal.

FOTO: Shutterstock

Karantiini ajal on vanematel rohkem aega lastega koos veeta, mistõttu võib paratamatult tekkida olukord, mil ei osata laste üleliigse energiaga midagi peale hakata. Kui tavapärane rutiin lapse jaoks kulgeb kodu-lasteaed-kodu või kodu-kool-(trenn/huviring)-kodu, tuleb nüüd silmitsi seista pisut kesisema tegevusjadaga – kodu.

Nii lasteaedade kui koolide tegevustega tuleb nüüd hakkama saada kodustes tingimustes. Lapsevanematel, olles nüüd kõigi nende tegevuste saatjateks ja abistajateks, võib tekkida tunne, et puudu jääb just füüsilisest aktiivsusest nii lapse kui ka iseenda jaoks. Selleks, et nii vanem kui laps saaksid hästi hakkama vaimse pingutusega, tuleb pingutada regulaarselt ka keha.

  • Minge õue! Värskes õhus liikumine toob hea enesetunde nii lapsevanemale kui ka lapsele. Füüsiline aktiivsus maandab stressi ning pinget ja kui laps on saanud päeva jooksul õues liikuda, kulgeb karantiini-režiim kergemini. Õues võib mängida koos palli, teha pikem jalutuskäik, võimalusel teha aiatöid – kõik läheb loosi! Seejuures on oluline meeles pidada, et õues liikudes tuleb kindlasti vältida rahvarohkeid kohti ning n-ö tipptunde. Väljas olles tuleks kanda kindaid ja vältida füüsilist kontakti ja lähedust teiste inimestega.
  • Mõelge koos välja mõni äge ühisprojekt! Oletame, et kodus vajab miski parandamist, vuntsimist või meisterdamist. Äkki on tarvis uut kappi või riiulit või värvida ära elutoa sein. Naine on sellest rääkinud viimased kolm aastat, kerkinud on lausa küsimused, et mis valmib esimesena: uus riiul või Tallinna linn. Tehke sellest lõbus ühistegevus või nokitsemine, millesse on kaasatud ka lapsed. Suurema projekti puhul on tegevust mitmeks päevaks, aga hästi sobivad ka mitmed pisemad projektid ja meisterdamised.
  • Kogu perega koos treenimine võiks olla igapäevanne tegevus ja harjumus. Selleks sobib väga hästi kas YouTube'i laiast valikust leitud treeningvideo, treeneri koostatud kava või juba varasemalt tuttavad harjutused. Mida mängulisem lähenemine, seda parem. Tubasele trennile võiks läheneda loominguliselt, sest ehkki esialgu võib tunduda, et treenimisvõimalused on tülikalt piiratud, on tegelikult variante väga palju.
  • Treenige vaimu, aga mitte vaid koolitöö ja õppimise näol. Kõik võiksid end proovile panna mõne arendava ja lõbusa tegevusega. Selleks sobib hästi mõni suurem pusle, mille kokku panemine võtab aega mitu päeva. Samuti on hea variant lauamängud, male, kabe või raamatute lugemine. Kes soovivad veel suuremat väljakutset, võivad eelistada ristsõnu, sudokut või muid vaimuharjutusi. Selleks, et kodus veedetud aeg üksluiseks või pingeliseks ei kujuneks, tuleks pakkuda lastele mitmekülgseid tegevusi, millest võtavad osa ka täiskasvanud.
  • Selleks, et lapsevanem kõikide tegevuste, õppimise, koristamise, söögitegemise ja muu kõrvalt pead ei kaotaks, on hea võimaldada lastele ka iseseisvaid tegevusi. Selleks tasub varuda lihtsamaid meisterdamisvahendeid, kunstitarbeid, millega laps omapäi tegeleda saaks. Joonistamine ja muu loominguline tegevus mõjub samuti stressi maandavalt. Lastele võib anda erinevaid ülesandeid, seada neile väljakutse teha läbi mõni lõbus treeningvideo või lasta neil koeraga aias jalutada või mängida.